המפכ"ל המיועד אהרונישקי לא מתפטר: "משה מזרחי יצטרך להתאים עצמו אלי"

עומד על דעתו לפיה מינוי מזרחי לראש אגף החקירות, שנכפה עליו בידי בן-עמי, הוא בלתי ראוי

המפכ"ל המיועד של המשטרה, ניצב שלמה אהרונישקי, רואה את מינויו של תת-ניצב משה מזרחי לראש אגף החקירות כ"בלתי ראוי". ואולם, למרות שהמינוי נכפה עליו אמש (א') על ידי השר לבטחון פנים, שלמה בן-עמי, הודיע היום (ב') אהרונישקי, כי החליט שלא להתפטר ולהיכנס לתפקידו כמתוכנן בתחילת החודש הבא.

אהרונישקי נפגש הבוקר עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ועידכן את הניצבים על הפגישה הקשה שקיים אמש עם בן-עמי. בפגישה זו הודיע בן-עמי לאהרונישקי, כי החליט להפעיל את סמכותו על פי פקודת המשטרה ולכפות עליו את מינויו של מזרחי.

אמרתי לסגל הפיקוד ואני אומר גם כאן: הצוות שאני ממנה חשוב לי להמשך, חשוב לי להוביל את הדברים ואני חשבתי וחושב שהמינוי בעיני לא ראוי", אמר אהרונישקי לעיתונאים בתום ישיבת פיקוד המשטרה.

אהרונישקי החליט עם זאת להיכנע בעימות עם בן-עמי, גם במחיר ערעור סמכותו הפיקודית, והודיע, כי הוא ממשיך בתפקידו. "מתוך האחריות הכבדה שמוטלת עלי, מתוך המחשבה שאני יחד עם סגל הפיקוד צריכים להתמודד בימים הקרובים ובתקופה הקרובה במשימות קשות ומורכבות מאוד, חשבתי שהמעשה הנכון שאעשה הוא להמשיך בתפקידי, ויחד עם הצוות להוביל את המשטרה לאתגרים מורכבים ומסובכים מאוד", אמר.

הוא הוסיף, כי לאחר שהחליט להישאר, בכוונתו להשלים את כל הקדנציה. "האחריות שמצפים ממני והאחריות שאני לוקח על עצמי, היא גדולה ומורכבת בשביל לזרוק אותה במחי יד. זו החלטה שלי, ואיתה אני הולך קדימה".

באשר למשבר האמון הקיים בינו לבין מזרחי, אמר אהרונישקי: "מזרחי יצטרך להתאים את עצמו אלי ולעבודת הצוות, ולהשתלב בצוות שלנו, וכך יהיה עם כל מי שימונה בהמשך.

"ברגע שהחלטתי שאני נשאר וממשיך להוביל, אני אעבוד עם הצוות ואעבוד עם כל מי שיהיה חלק מהצוות. אעשה הכל כדי שהמשטרה תמשיך לעשות את מה שהיא מחוייבת לעשות".

אהרונישקי אמר עוד, כי אין לו בעיה אישית עם מזרחי, וכי השיקולים בהתנגדותו למינוי היו מקצועיים בלבד. "כשאני בונה צוות, אני מפעיל שיקולים ודברים נוספים, כדי בסופו של דבר, לקבוע מי הכי מתאים במקרה הזה לראש אגף החקירות", הוסיף.

מזרחי ייכנס לתפקידו ב-27 לדצמבר, עוד בטרם ייכנס אהרונישקי לתפקיד המפכ"ל, תנאי נוסף שהכתיב לו בן-עמי. בן עמי אמר אמש, כי הנימוקים שהעלה בפניו אהרונישקי נגד מינויו של מזרחי, אינם שקולים כנגד הרקורד העשיר של מזרחי והמסר החשוב שבמינויו.