אפשר לוותר על הצ'ופרים

לדעת ד"ר ברכה קליין תאיר, ההטבות ותנאי השכר המפליגים הם בבחינת בומרנג, שיגרום בסופו של דבר לנזק משמעותי לארגונים

רעיונות רוחניים משהו בנושא ניהול משאבי אנוש העלתה ד"ר ברכה קליין תאיר, מנהלת טנטלוס, מכון ליעוץ וללמידה חדשנית, במסגרת כנס משאבי האנוש, שנערך השבוע.

לדעת קליין תאיר, כל ההטבות המופרזות, המוענקות לעובדי ההיי-טק, יגרמו לבכייה לדורות. לדעתה, צ'ופרים אלו מביאים לתוצאות קצרות טווח בלבד ואינן מניבות את התוצאות המשמעותיות, להן מצפות החברות.

לדבריה, החברות מתייחסות אל העובדים כאל אובייקטים, כאשר בשם המיצוי העצמי מופעלים עליהם "טריקים מניפולטיביים, הסוחטים את המכונה עד תום". קליין תאיר מדגישה, כי "הכל מס שפתיים", המתמקד בחומר. ומה שנותר ממירוץ ההטבות האינסופי, הוא השכר המוגזם, אשר בסופו של דבר "ההעלאה המטורפת שלו תחזור כמו בומרנג, כיוון שלא ניתן יהיה לעמוד בדרישות".

קליין תאיר גורסת, כי המנהלים מזלזלים בנכסים האינסופיים שיש לעובדיהם, ובמיוחד למי שהיא מכנה "עובדי צווארון הזהב" - אותם עובדים, שההשפעה הפוטנציאלית שלהם על הישגי הארגון אינה עומדת ביחס ישר למידרג הארגוני שלהם, ובידם היכולת לעצב מציאות.

לדעתה, ההשקעה בעובדי צווארון הזהב צריכה להתמקד בתחום הרגשי, באיכות היחסים בחברה, באמון שרוחשים להם ובעידוד היושרה שלהם. יש לאפשר להם אוטונומיה במערך של תלות הדדית, כיוון שהארגון אינו זקוק לסולנים אלא לעבודת צוות. טיפוח נכון - כך היא גורסת - ישמר את העובדים הללו בתוך הארגון, ולא תוספת כסף או תנאים נוצצים.