בפגישה משותפת בין מינהל מקרקעי ישראל, מע"צ ומהנדס עיריית נתניה פול ויטל,
הוחלט לערוך בדיקה תחבורתית לחלופה שמציע המינהל לתוואי בו יעברו נתיבי איילון
בדרכם לנתניה. עוד תיבדק מחדש נקודת המפגש בין האיילון לבין כביש החוף (כביש
מס' 2).
בפגישה הוחלט, שאם הבדיקה התחבורתית לתוואי תוכיח את עצמה, תתבצע גם בדיקת
ישימות כלכלית, שתביא בחשבון את ערכי הקרקע החדשים. אם הבדיקה התחבורתית לא
תוכיח את עצמה, יחזרו הצדדים להצעת מע"צ.
החלטה זו באה לאחר תקופה ארוכה של חוסר הסכמה בין המינהל לבין מע"צ לגבי התוואי
בו יעבור הכביש. במשך השנים הציגה מע"צ חלופות רבות, אך לאחרונה הציע המינהל
חלופה משלו, לפיה הכביש יעבור בסמוך לפסי הרכבת וייצור בכך שדרה תעסוקתית חדשה
ממזרח לעיר, שתעבה את אזור התעשייה ואת האזור המסחרי של העיר, שתנצל את הנגישות
הטובה ואת עובדת הימצאות העיר נתניה על צומת דרכים מרכזי.
אם חלופה זו תתקבל, יחדל כביש החוף באזור נתניה מלהיות כביש ארצי, ויהפוך לכביש
עירוני, ואילו דרך איילון תהווה את הדרך הארצית מצפון לדרום. מע"צ התחייבה
לסיים את הבדיקות עד לסוף פברואר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.