חברת התעופה דלתא איירליינס מתכוונת להרוס את הטרמינל של חברת פאן אמריקן לשעבר
בנמל התעופה קנדי, שנבנה כשער של ניו יורק לעידן מטוסי הסילון, ולהגדיל בצורה
ניכרת את נוכחותה בשדה התעופה, עד כדי השלשת מספר הטיסות שלה שם עד שנת 2005.
דלתא איירליינס הודיעה בשבוע שעבר שתיבנה 10 שערי יציאות חדשים בקצה המרוחק
של מסוף 2, שנבנה בשנת 1961 עבור חברת התעופה נורת' ווסט איירלינס, ותוסיף
26 שערי יציאה למסוף הענק אינטרנשיונל אייר טרמינל, מסוף מס' 4, הנבנה עתה.
הפרויקט של דלתא, שיסתכם ב-1.6 מיליארד דולר, אמור להסתיים בשנת 2004.
כדי ליצור גשר להולכי רגל ולמטען בין הבניינים, תהרוס דלתא את טרמינל 3 המכונה
וורלדפורט, שנבנה לפני 40 שנה, ושהגג שלו המזכיר מטרייה הפכו בעבר למסוף הבולט
ביותר בנמל התעופה קנדי. הריסת הוורלדפורט תציין את סוף עידן המסופים מהדור
הראשון שהרכיבו את ה"טרמינל סיטי", שניבנה בשנות החמישים והשישים כדי לשרת
את דור מטוסי הסילון הצעיר.
שדה התעופה, שנקרא אז איידלוויד (IDLEWILD) היה מתוכנן כך שלכל חברת תעופה
היה מסוף בולט משלה, שלרוב היה קטן מדי כדי לקלוט את נוסעי מטוסי הג'מבו שנכנסו
לשירות בשנות השבעים.
בשנות התשעים החל נמל תעופה קנדי לעבור טרנספורמציה שהתבטאה במעברים ומבנים
זמנים שפגעו לעיתים בנוחיות הנוסעים, אולם בסופו של דבר שדה התעופה החל לקבל
חזות שונה ומודרנית: מסופי נוסעים גדולים ונוחים יותר, מבחר גדול של חנויות
ומעברים ארוכים יותר, שכולם יחוברו על ידי רכבות על, הנקראת אייר טריין, שניתן
כבר לראות את בנייתה בדרך לשדה התעופה.
על תוכנית ההרחבה של דלתא הודיעו בשבוע שעבר מושל מדינת ניו יורק, ג'ורג' פאטאקי,
ויו"ר ומנכ"ל חברת דלתא, לאו מולין.
פטאקי אמר שתוכנית זו של דלתא תיצור 6,000 משרות חדשות בניו יורק ותסמן לתעשיית
התעופה "שניו יורק שוב צצה כבסיס לתעופה".
התוכנית של דלתא חייבת עדיין לקבל את אישור רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רסי,
המתפעלת את נמל תעופה קנדי תחת הסכם חכירה ארוך טווח מטעם עירית ניו יורק.
בחודש שעבר, 57 טיסות של דלתא המריאו מדי יום מנמל תעופה קנדי ל-43 ערים. שנה
לאחר תום הפרויקט הרחבת הטרמינל, ב-2005, מעריכה חברת התעופה ש-175 טיסות שלה
ייצאו מדי יום מקנדי.
הטיסות הפנים ארציות של דלתא יתופעלו ממסוף 2, שיהיו בו 20 שערי יציאה לעומת
10 כיום. טיסות בינלאומיות יצאו מהמסוף הבינלאומי המורחב, מס' 4 שקטע הבנייה
הראשון שלו עומד להסתיים במאי.
מסוף זה נבנה באופן פרטי על ידי קונסורציום של סכיפול יו אס איי, חברת בת של
החברה המתפעלת את נמל התעופה של אמסטרדם. חברת הבנייה אלסיאואר אינק (LCOR)
וליהמן ברדרס.
הרכבת העילית (AIR TRAIN), שתחל לפעול ב-2002, תחבר את נמל קנדי עם רשת הרכבות
לונג איילנד רייל רוד ועם תחנות הסאבוויי שבג'מייקה ותחנת הווארד ביץ' שבקווינס.
גם חברת התעופה אמריקן איירליינס החלה בתחילת השנה לבנות את הטרמינל הענק שלה
בנמל קנדי, טרמינל 8, שיהיו בו 58 שערי יציאה למטוסים ואולם ההמתנה הראשון
בתוך השדה שיגיעו אליו באמצעות מעבר תת קרקעי. פרויקט זה אמור להסתיים בשנת
2006.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.