נאמן מפעלי פלדה מכר את החברה הבת, שובלית פלדות, לנוימן ברזל ב-27 מיליון ש'

ביהמ"ש אישר הארכת צו הקפאת ההליכים עד 31 ביוני 2001 * קונצרן כור יזרים עוד 6 מיליון שקל

נאמן מפעלי פלדה מאוחדים, עו"ד אילן שביט, מכר את החברה הבת, שובלית פלדות, תמורת 27 מיליון שקל, לחברת נוימן ברזל: תמורת 4 מיליון שקל רכשה נוימן ברזל את הציוד, המלאי והמוניטין של שובלית, ותמורת 23 מיליון שקל - את חובות לקוחותיה.

שובלית עוסקת בעיבוד ברזל למוצרים המיועדים לבנייה. מכל החברות במפעלי פלדה, צברה את ההפסדים הגדולים ביותר. אשתקד הסתכמו הפסדיה ב-4.8 מיליון שקל.

עם השלמת מכירת שובלית, פנה שביט למכירת פעילות חברות הבנות של מפעלי הפלדה בדרום הארץ: מעש פלדות בניין, ומפעל העירגול בקרית גת. עם השלמת מכירת פעילויות אלה, יתמקד שביט בהבראת המפעלים בעכו. לדבריו, יש מתעניינים במפעלים בדרום, ובתוך חודש יתקבלו הצעות סופיות לרכישת המפעלים. בתוך כך, אישר בית המשפט המחוזי בחיפה את הארכת תוקף צו הקפאת ההליכים נגד מפעלי פלדה ל-6 חודשים נוספים, עד ה-31 ביוני 2001. קונצרן כור, בעל השליטה במפעלי פלדה, הסכים להזרים למפעלים סכום נוסף של 6 מיליון שקל, כדי לאפשר לנאמן ולצוות הניהול מרווח ביטחון בפעילות השוטפת של החברה. הזרמת הכסף הותנתה בהארכת תקופת ההקפאה, שכאמור אושרה על ידי בית המשפט. סכום זה מתווסף ל-15 מיליון שקל שהזרימה כור למפעלים עם כניסתם להקפאת הליכים.

שביט הגיש לבית המשפט את דו"ח הנאמן החמישי בעניין מפעלי פלדה. לדבריו, הארכת תקופת הקפאת ההליכים הכרחית, וכי התועלת שתצמח ממנה משמעותית, בעוד שהנזק הצפוי מסיומה רב. מהדו"ח שהגיש שביט עולה, כי הנושים, המובטחים והלא מובטחים, של מפעלי פלדה, הסכימו להארכת התקופה.

לטענת שביט, הארכת תקופת ההליכים תשמור על מקום התעסוקה לעובדים ועל זכויותיהם הסוציאליות.