שת"פ בין וויקום, מקבוצת אזימוט טכנולוגיות, ובין עדן טלקום

מאז הנפקתה ביולי, איבדו מניות אזימוט טכנולוגיות מחצית מערכן, והחברה עברה מרווח להפסד

חברת אזימוט טכנולוגיות, בשליטת שלמה ריזמן, הודיעה היום כי וויקום, חברה-בת בבעלות מלאה, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם עדן טלקום. במסגרת ההסכם הוחלט על שיתוף פעולה במיזמים עתידיים בתחום שירותי התקשורת הדו-כיוונית מבוססת המיקום עבור כלי רכב, על גבי תשתית סלולרית, למעט מכירת מוצרים למוצרים צבאיים.

עדן טלקום עוסקת, בין היתר, במתן שירותי מיגון, איתור, איכון וניווט מידע בתחום תקשורת לרכב. בעלי המניות בחברה הם פלאפון (23%), כלל טכנולוגיות מידע (20.5%), פועלים תקשורת אלקטרונית (20.5%), מטרוקום (20%), נקסוס (14%) ואחרים (2%).

על פי ההסכם עם עדן תשמש וויקום כבית הפיתוח והתמיכה הטכנית של עדן, בכל הקשור לטכנולוגיית מיקום לכלי רכב, על בסיס תשתיות סלולריות בשוק המקומי ובחו"ל. במסגרת זו וויקום תמכור ותספק לעדן יחידות קצה לרכב בהתאם להזמנותיה.

בנוסף, התחייבה וויקום להתאים ולספק לעדן שרת תקשורת רב תכליתי וחבילות תוכנה לשירותי ערך מוסף בתמורה לתשלומים שנקבעו במסגרת ההסכם. לגבי הפעילות בשוק המקומי נקבע, כי הצדדים יפעלו בבלעדיות הדדית ולגבי פעילות עסקית בחו"ל תקבע הבלעדיות בין הצדדים אד-הוק.

תקופת ההסכם היא לשלוש שנים והוא ניתן להארכה. שלמה רייזמן אמר היום ל"גלובס", כי "חברת עדן היא שחקנית מרכזית בכל הקשור לשירותי ערך מוסף. קצב הגידול של החברה הוא גבוה ומבחינתינו הם שותפים אידיאליים.

"לפי המודל העסקי שבנינו, הם יספקו את השירותים ואנחנו את הטכנולוגיה. המשמעות היא שוויקום תספק את ציוד הקצה, שרתי התקשורת וחבילות התכנה, שבאמצעותם עדן תמכור את השירותים. המגעים בינינו נוצרו כבר לפני זמן רב ורק כעת הם הבשילו. בינתיים שיתוף הפעולה בינינו נוגע רק לשוק המקומי, למרות שבעתיד נכנס גם לשוק הבינלאומי.

"כרגע איננו יכולים לציין את משמעות ההסכם במספרים, למרות שאין ספק שבסיס הלקוחות שלנו יגדל כעת בצורה ניכרת. מדובר בהסכם מהותי מאוד עבור החברה, שבוודאי ישפר את תוצאותינו הכספיות בתקופות הבאות".

חברת אזימוט טכנולוגיות עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מערכות ומוצרים בטכנולוגיית ניווט לוויינים (GPS), תקשורת נתונים ואופטו-מכניקה המיועדים לשימושים צבאים ואזרחיים. צבר ההזמנות שלה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על כ-30 מיליון שקל לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-99'.

הירידות שנרשמו בצבר ההזמנות הוסברו על ידי החברה בעיכובים בקבלת מספר פרוייקטים כמו גם בתנודתיות השוק. בסוף יולי החברה גייסה בתל-אביב כ-20 מיליון שקל, לאחר ניכוי הוצאות ההנפקה בסך של כ-4.6 מיליון שקל ולאחר ניכוי חלק החברה שנרכש בעזרת חברת הבת בסך 7.8 מיליון שקל.

את הרבעון השלישי של שנת 2000, והראשון של החברה כחברה ציבורית, סיימה אזימוט טכנולוגיות עם הכנסות של כ-10.4 מיליון שקל והפסד של כמיליון שקל. זאת לאחר שאת חצי השנה שקדמה להנפקה סיימה החברה עם הכנסות של כ-35 מיליון שקל ורווח של 2.5 מיליון שקל. מאז הונפקה ביולי מניית החברה צנחה בכ-50% למחיר 90 אגורות, המשקף שווי של כ-13.4 מיליון דולר.