השלב הראשון של כביש חוצה ישראל, נחשונים-אייל, ייפתח לתנועה בעוד כשנה

השלב הראשון של כביש חוצה ישראל - בקטע שבין נחשונים, מדרום לראש העין, ועד לקיבוץ אייל, מצפון לקלקיליה, ייפתח לתנועה בפברואר 2002. כך נמסר לשר התחבורה אמנון שחק במהלך סיור שערך בתוואי כביש חוצה ישראל.

קטע כביש זה אמור היה להיפתח בתום סלילת 90 הק"מ הראשונים של כביש האגרה המתוכנן בין חדרה לגדרה, אך כעת הוחלט להקדים את פתיחתו של הכביש כבר לתחילת השנה הבאה. שאר הקטעים של הכביש ייפתחו בהדרגה עד למחצית 2004.

בימים אלה החלו עבודות הכרייה של שתי מינהרות באיזור תל חדיד שביער בן שמן. כריית המינהרות נועדה למנוע פגיעה בערכי הטבע שבאיזור. שתי המינהרות הן בעלות 6 נתיבים באורך של 455 מטר כל אחת.

שחק הדגיש את חשיבות סלילתם של כבישי הרוחב המתחברים לכביש, ואשר חלקם מעוכב בשל בעיות סטטוטוריות. הוא אמר, כי בלעדיהן אין קיום לכביש. לדבריו, המהומות האחרונות בצפון, שגרמו לחסימת כבישים במשך שעות ארוכות, רק ממחישים את חשיבותם של הכבישים החלופיים.

במהלך הסיור נמסר עוד, כי הגשר השני של מחלף קסם, שאורכו 750 מטר, ייפתח לתנועה בתחילת חודש מארס השנה. פתיחת הגשר החדש תאפשר תנועה חד סטרית של כלי רכב בכל אחד מהגשרים, ולראשונה יוכלו לנסוע בהם גם משאיות וכלי רכב כבדים.

מנכ"ל חברת דרך ארץ, זכיינית הפרוייקט, אהוד סביון, מסר כי כיום מועסקים בסלילת הכביש 1,500 עובדים ו-400 כלים מכניים כבדים. הוא הוסיף, כי מדי חודש מושקעים כ-80 מיליון שקל בעבודות הפיתוח והסלילה של הכביש.