הבורסה: חברת 100 נט מפעילה בורסה ללא רשיון באמצעות אתר האינטרנט שלה

100 נט דרשה מקו מנחה לעמוד בהסכם לפיו תעביר לה נתוני מסחר בבורסה

"הפעילות שחברת 100 נט מתעתדת לקיים באתר האינטרנט שלה, שבמסגרתה היא מפרסמת שלא כדין את נתוני המסחר בבורסה, היא - למיטב הבנת הבורסה - הפעלת בורסה ללא רשיון, בניגוד לחוק ניירות ערך". כך טוענת הבורסה לניירות ערך בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הדברים נכללים בכתב הגנה שהגישה הבורסה נגד תביעתה של 100 נט להוציא צו מניעה, האוסר לנתקה מקבלת נתוני המסחר בבורסה. לטענת 100 נט, חברת קו מנחה התחייבה בהסכם לספק לה נתונים אלה.

100 נט היא חברה בת של 100 - החברה למסחר בניירות ערך. החברה מתווכת בעיסקאות בניירות ערך מחוץ לבורסה באופן ידני ובאמצעות מערכת ממוחשבת, כולל באמצעות האינטרנט.

בדצמבר 2000 הגישה החברה תביעה באמצעות עו"ד מסדה ליטבק-עבאדי. החברה טוענת שבשבועות הקרובים היא אמורה להתחיל להפעיל את האתר לצורך ביצוע תיווך בעיסקאות בניירות ערך. לטענתה, קו מנחה הודיעה לה שהיא נאלצת להפסיק להעביר לה את נתוני הבורסה, בשל דרישת הבורסה.

100 נט ביקשה גם להוציא צו מניעה זמני, במעמד צו אחד, האוסר על ניתוקה מאספקת המידע ונתוני המסחר בבורסה. הבקשה נמחקה, לאחר שקו מנחה הודיעה ל-100 נט שהיא משהה בשלב זה את הפסקת ההתקשרות עימה.

הבורסה טוענת, באמצעות עו"ד עדי קפלן ומלי דגני, של-100 נט אין כל זכות מוקנית לקבל את נתוני המסחר בבורסה. לדברי הבורסה, החברה פועלת בניגוד להסכם בינה לבין קו מנחה, ובכך גורמת בין היתר להפרת התחייבות של קו מנחה כלפי הבורסה להעביר את נתוני המסחר רק ללקוחות שהם משתמשים סופיים, לצורך שימושם האישי בלבד. לדברי הבורסה, החברה מפירה את זכויותיה הקנייניות של הבורסה ומתעשרת שלא כדין.

הבורסה טוענת עוד, ש-100 נט סירבה להמציא פרטים ומסמכים לגבי השימוש שהיא מתעתדת לעשות בנתוני המסחר בבורסה, ככל הנראה כדי שלא לגלות שהרשות לניירות ערך דרשה ממנה להפסיק את פעילותה, בהיותה מפעילת בורסה ללא רשיון. הבורסה אומרת שלמיטב ידיעתה, הרשות לניירות ערך הודיעה ל-100 נט שעליה להפסיק פעילות זו, שכן היא מנוגדת לחוק ניירות ערך.

הבורסה טוענת גם ש-100 נט הגישה לממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור, תלונה נגדה ונגד קו מנחה בגין עבירות לכאורה על חוק ההגבלים העיסקיים. לדברי הבורסה, תלונה זו חסרת בסיס עובדתי ומשפטי, וכל מטרתה היא להפעיל לחץ על הבורסה לתת את ידה לפעילות הבלתי חוקית של 100 נט. (ת.א 3008/00).