מנדל-שקד: ברק החליט לפרוש; מקורבי ברק: הוא מושחת ומתועב

גולדשמידט: מדיניות שוחט פגעה במעמדו הציבורי של ברק

יו"ר ועדת הכספים וראש מטה ההסברה של אהוד ברק, ח"כ אלי גולדשמידט תקף היום (ד') בחריפות את שר האוצר, אברהם בייגה שוחט ואת מדיניותו הכלכלית בשנה וחצי האחרונות, שלדעתו, פגעה קשות במעמדו של ברק בציבור.

הייתי שמח אם שר האוצר היה מפעיל את חוש הריח שלו בתקופת כהונתו לכיוון איזורי הפיתוח. אם חוש הריח של אברהם שוחט היה פונה בשנה וחצי האחרונה לאיזורי הפיתוח, יכול להיות שגם מצבו של אהוד ברק היה יותר טוב", הוא ציין.

עם זאת, גולדשמידט הודה, כי הנזק שנגרם מהמדיניות הכלכלית לברק אינו כה גדול, כיוון שהציבור עוסק כיום דווקא בנושאים המדיניים ולמרות פעולותיו של שר האוצר, הצליחה הממשלה בכל זאת לקדם חקיקה חברתית בכיוונים חיוביים במהלך כהונתה.

הוא גם תקף את דברי שוחט, שכינה את ההחלטות המתקבלות בוועדת הכספים כ"פופוליסטיות".

עימות חריף פרץ היום בין ראש לשכתו לשעבר של אהוד ברק, חיים מנדל-שקד לבין בכירים בלשכת ראש הממשלה, שבין היתר כינו את שקד "מושחת ומתועב שניסה בכל דרך להזיק לברק".

העימות פרץ בעקבות קריאתו של מנדל-שקד לברק לפרוש מהמירוץ לראשות הממשלה ולאפשר לשמעון פרס להתמודד עם שרון. מנדל-שקד אף טען בריאיון לגל"צ, כי ברק כבר החליט לפרוש מהמירוץ לראשות הממשלה. "ההחלטה קיימת אצלו בראש. רק לפרס יש סיכוי".

בתגובה תקפו בלשכת ברק בחריפות את מנדל-שקד כאמור. מקורבי ברק אף הציעו לבדוק את הקשרים בין מנדל-שקד לבין הקבלן דוד אפל.

מנדל-שקד בתגובה: "15 שנים עבדתי עם ברק ואין לי כוונה לנקום. אם הייתי רוצה לנקום - היו לי הרבה מאוד דרכים אחרות, אבל אני לא איש של נקמות".

בתוך כך, ארבעה סטודנטים הגיעו היום (ד') בצהריים לרחבה שמול משרד ראש הממשלה בירושלים, מצויידים במשקפיים ענקיים, כדי ש"ברק יוכל לקרוא היטב את הסקרים" ולפנות את מקומו לטובת שמעון פרס.

"צריך להציג מועמד שינצח את שרון. "תנו לפרס לנצח", אמר לכתב עתי"ם אייל נווה, שהדגיש, כי מדובר בהתארגנות אישית.

הוא הוסיף, כי השמאל צריך להתאחד סביב מועמדותו של פרס. "ברק צריך לעשות מעשה אצילי ולפנות את מקומו למועמד היחיד שיכול לנצח את שרון, וזהו פרס".

המפגינים הדגישו, כי כל מטרתם היא לפעול על מנת שדרך השלום תנצח ולמנוע התאבדות קולקטיבית של גוש השמאל.