אחרי שנת קיפאון: המזרח חוזרת לפעילות מלאה ותייבא את רובר ולנדרובר

ההקפאה נבעה משינויים בקבוצה בחו"ל: רובר נמכרה לפרטיים ולנדרובר לפורד

חברת המזרח, יבואנית מכוניות רובר ולנדרובר, אמרה היום (ה'), כי היא חוזרת לפעילות מלאה בשוק הרכב הישראלי. פעילות החברה הוקפאה כמעט לגמרי בשנה האחרונה, בעקבות שינויים עסקיים שחלו בחברה בחו"ל, ובהם מכירת רובר, על ידי ב.מ.וו, לקבוצה של משקיעים פרטיים, ומכירת המותג לנדרובר לקבוצת פורד.

כפי שפורסם ב"גלובס", חתמה המזרח עם פורד על חוזה להארכת זיכיון היבוא של רכבי השטח של לנדרובר למספר שנים. זאת, אחרי שהיא גברה על מספר קבוצות נוספות שהביעו עניין בזיכיון היבוא.

המזרח משווקת מהחודש קו מלא של דגמי רובר ולנדרובר. בתחום המשפחתי היא תייבא את דגמי רובר 25, המחליף את רובר 200, ואת ה-45, שמחליף את רובר 400. הם יגיעו לארץ עם מנוע 1.8 ליטר, תיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת ב.מ.וו, וברמת אבזור גבוהה, שכוללת גג חשמלי. מחיר דגם ה-25, עם 5 דלתות - כ-99 אלף שקל. דגם ה-45 יעלה כ-113 אלף שקל. יבוא דגם הפאר, רובר 75, יימשך כרגיל.

בתחום רכבי השטח תייבא המזרח את רכב השטח העירוני פרילנדר, עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 5 הילוכים. דגם הדיזל, המצויד במנוע חדש מתוצרת ב.מ.וו, שהספקו 109 כ"ס, יעלה כ-199 אלף שקל. דגם הבנזין, המצויד במנוע 6 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, יעלה כ-209 אלף שקל. דגם הדיסקאברי דיזל אוטומטי, ישווק ברמת אבזור חדשה, עם 5 מקומות ישיבה, במחיר כ-209 אלף שקל.

המזרח צופה, כי רכב שטח נוסף שישווק בארץ, דיפנדר, יזכה להצלחה בשוק הביטחוני, בשל התאמתו לנשיאת מיגון. הדגם ישווק עם שלושה אורכי מרכב. החברה מקווה, כי בעתיד יתאפשר לייבא את הרכב מארה"ב, ולרכוש אותו מכספי הסיוע. הצפי הוא כי בשנה הראשונה לכניסת המותג לפעילות מלאה היא תמכור כ-1,000 כלי רכב.