נתיבי איילון מציבה התקני בטיחות חדשניים בצידי הדרך

התקן חדשני יספוג הדרגתית את האנרגיה המשתחררת בזמן פגיעה חזיתית של רכב

חברת נתיבי איילון החלה בימים אלה בהצבת התקני בטיחות חדשים בכבישי נתיבי איילון, שיפחיתו את עוצמת הפגיעה במקרה של סטיית רכב והתנגשות בעצמים בצידי הדרך. זאת, בעקבות לקחים של תאונות שאירעו בכבישי הארץ בשנים האחרונות.

ככלל, פועלת נתיבי איילון על פי הנהלים וההנחיות שתקפים לכל הדרכים הבין עירוניות בישראל, ואשר גובשו על ידי משרד התחבורה. במסגרת הפעולות לשיפור הבטיחות בדרכים ברחבי הארץ, החלה לפעול בשנים האחרונות ועדה בין משרדית להתקני תנועה ובטיחות, בראשותו של אינג' ישעיהו רונן ממשרד התחבורה, המרוכזת על ידי חברת נתיבי איילון.

כמו כן, החליט מנכ"ל חברת נתיבי איילון, יהודה בר-און, לפעול לנקיטת צעדי מנע, ולאחרונה, כאמור, הוצבו במספר מקומות לאורך דרך האיילון התקני בטיחות חדשים.

בין ההתקנים השונים שהוועדה פועלת ליישומם בכבישים כוללים גם התקני בטיחות סופגי אנרגיה. זהו התקן חדשני, המיוצר בטכנולוגיות מתקדמות, ומטרתו לספוג באופן הדרגתי ומבוקר את האנרגיה המשתחררת בעת פגיעת הרכב בהתקן. כשהרכב מתנגש בו חזיתית, ההתקן סופג את האנרגיה המשתחררת בזמן הפגיעה, וגם מכוון את הרכב במקרה של פגיעה מהצד.

התקנים אלה הוצבו בשני אתרים: באיילון צפון, בין מחלף ההלכה לרוקח, ובאיילון דרום, בין לה-גרדיה לקיבוץ גלויות. בנוסף, ממשיכה חברת נתיבי איילון לבחון מקומות נוספים המתאימים להצבת התקן זה.

במחלף שבעת הכוכבים, אשר נפתח לאחרונה, אירעה תאונה קשה כאשר אוטובוס התהפך עקב נסיעה במהירות מופרזת. למרות שהמעקה הקיים הוא התקני המותר לשימוש, החליטה חברת נתיבי איילון להציב מעקה בטיחות משופר, מסוג SUPER RAIL, בקטע שאורכו כ-200 מטר.

מאז שהמעקה הותקן - הוכחה יעילותו במספר מקרים של פגיעה עקב תאונות קלות. בר-און מוסר, כי החברה פועלת לבדיקה וניסוי של אמצעים חדשים, במטרה לשפר את רמת הבטיחות של הכבישים ולהגן על משתמשי הדרך.