סימונס תחדיר מחדש את מזרני סילי

הקימה מערכות נפרדות לבידול המותגים סימונס וסילי לפלחי שוק שונים

סימונס ישראל משיקה מחדש את מותג המזרנים "סילי", שהיה בעבר בידי רים. החברה הקימה חברת אחזקות תחת השם "מערכות שינה בינלאומיות", תחתיה יפעלו שתי חברות נפרדות שיטפלו במותגי "סימונס" ו"סילי".

סימונס גברה על עמינח במירוץ לקבלת הזכיון מחברת סילי האמריקנית. מזרני סילי שווקו מאז שנת 82' על ידי רים-פרדייז, עד שנקלעה לקשיים בשנת 2000. בעקבות זאת, חיפשה החברה גורם מקומי אחר שישווק את המותג בארץ. לאחר מו"מ ארוך קיבלה סימונס את הזכיון, והתחייבה ליצור הפרדה מלאה בין מערכות המכירות והפרסום של שני המותגים.

תקציב הפרסום של סילי, בהיקף של 2 מיליון דולר, נמסר למשרד דרורי-שלומי-ארועטי, שנמצא בבעלות סוכנות BBDO, השותפה בגיתם-BBDO, המחזיק זה שנים בתקציב סימונס.

כדי לפתור את בעיית הקניבליזציה שהיא טבעית במצב שבו חברה אחת משווקת שני מותגים שלכאורה חופפים, מתכוונת "מערכות שינה בינלאומיות" להבחין את הפניה השיווקית בין סימונס לסילי בהתמקדות בקהלי יעד שונים. סימונס ימוצב כפרימיום, לקהל הגבוה ביותר ואילו סילי ימוצב לקהל בינוני גבוה, תחת המסר: "המזרון הנמכר ביותר בארצות הברית".

ל"גלובס" נודע, כי בימים הקרובים צפויה עמינח, שתהיה הנפגעת העיקרית מההחדרה המחודשת של "סילי" לארץ, להציג קונספט חדש ומבדל של עמינח תוך ניסון לאגף את סימונס מלמעלה.

עמינח מחזיקה כ-50% משוק המזרנים הבינוני, ותנסה להגן עליו מול המתקפה של המותג הבינלאומי הנכנס בגיבוי פרסומי רב. סילי ממקדת את החדירה בחודשים שלפני חג הפסח, שנחשב לתקופת שיא במכירות מזרונים.

מזרני סילי מיוצרים בישראל על ידי סילי ישראל מקבוצת "מערכות שינה בינלאומיות". הבעלות על קבוצת מערכות שינה היא: 80% חברת פמה, 20% חיים הרמן.

שוק המזרנים בישראל מחולק לשלושה פלחים עיקריים: גבוה, בינוני וזול. ההערכה היא כי השוק מגלגל בשנה כ-250 מיליון שקל במחירים סיטונאים וכ-400 מיליון שקל במחירים לצרכן.

בפלח הגבוה בשוק המזרנים מחזיקה חברת סימונס 45% עם המותג "סימונס" מול "קינג קויל" של עמינח, המהווה כ-35% ו"סרטה" של "עמינח", המהווה כ-15%. בפלח הבינוני בשוק המזרנים מחזיקה חברת סימונס 15% עם המותג "דינמיק" מול עמינח המהווה 50% ומגוון יצרנים שונים המהווים 35%. בשוק המיטות החשמליות המתכווננות ממותגות מחזיקה חברת סימונס 35% עם המותג "סימונס" מול הולנדיה המהווה 40% ו'סוויס פלקס' ועמינח - 25%.

כחלק מתהליך ההחדרה כינסה סימונס אמש כ-1,000 מוכרנים וסוכנים כדי להציג את מזרוני סילי וערכה מבצעי מכירות עתירי פרסים, במסגרתם רכשו קמעונאים מלאי מזרונים בסכומים של מיליוני שקלים וזכו במקום במכוניות ( לקניה מעלל 4 מיליון שקלים) ופרסים אחרים.