ברק ניצח ב"בחירות" בתיכון בליך; שרון סירב לדבר בתיכון חדש על לבנון

ברק קיבל בבליך 57% לעומת 47% לשרון * ברק: הצעירים ישכנעו את המבוגרים לתמוך בי

ח"כ אריאל שרון סירב היום (ג') להשיב לשאלות תלמידים על מלחמת לבנון. בתגובה, עזבו חלק מהתלמידים במחאה את האולם בבית הספר תיכון חדש בת"א, עוד לפני ששרון סיים את דבריו.

בעקבות האירוע אתמול בתיכון "אשל הנשיא" בנגב, כאשר אילאיל קומיי, תלמידה בת 16 האשימה את שרון בהלם הקרב שבו לקה אביה במלחמת לבנון - דרשו אנשי שרון לקבל היום את שאלות התלמידים מראש.

אולם, כמה מהתלמידים החליטו לשאול גם שאלות הנוגעות למלחמת לבנון ושרון סירב להשיב עליהן ותקף את מדיניותו של ברק.

ברק זכה היום למנת עידוד נוספת, כאשר זכה בבחירות בתיכון "בליך" בר"ג, אם כי לא בכל מערכות הבחירות הקודמות הצליח ביה"ס לחזות את תוצאות האמת.

בתום מערכת בחירות תוססת, שבמהלכה הופיעו ברק ושרון אישית בפני התלמידים, זכה ברק ב-57% ושרון ב-43% בלבד.

בבחירות השתתפו 79% מ-968 בעלי זכות הבחירה בכיתות י"א וי"ב של בית הספר. לפני הבחירות הגיעה מערכת הבחירות לשיאה, כאשר פעילי ברק ושרון עסקו במאמצי שכנוע אחרונים בחצר בית הספר. בין היתר, הגיעו למקום חברות הכנסת לימור לבנת ונעמי בלומנטל.

פעילים במפלגת העבודה בטוחים היום, שבבליך מתחיל המהפך. חבר מועצת עיריית ר"ג, אלי מוסרי, אמר שעתיים לפני ההצבעה: "ברק מנצח, והמהפך מתחיל כאן".

ראש עיריית ר"ג, צבי בר, אמר בתגובה לבחירות: "זו הייתה חגיגה נהדרת של דמוקרטיה וחינוך לדמוקרטיה, והלוואי שהמבוגרים ייקחו דוגמה מתלמידי בליך בכל מה שקשור לתרבות הוויכוח הפוליטי ולהצגת הנושאים וגם הגיע הזמן לאמץ את שיטת הבחירות הממוחשבת כמו בבליך".

בבחירות 96' לא חזו תלמידי בליך בהצבעתם את תוצאות הבחירות. דובר עיריית ר"ג, ממי פאר, הנחשב ליוצר המיתוס של חיזוי תוצאות הבחירות בבליך, לא ידע להשיב אם המיתוס יתחזק, או יתנפץ בעקבות התוצאות, שהיכו בתדהמה את אנשי שרון.

במהלך ספירת הקולות הממוחשבת, התקשרו כמה פעמים מלשכת ברק לברר את התוצאות. לאחר שהתברר שניצח, הגיב ברק: "אני מאמין שהצעירים ישכנעו את המבוגרים".