8 גופים, מהם 7 בנקים, רכשו חוברות מכרז לרכישת בנק כרמל; מועד הגשת ההצעות - ה-12 במארס

שלב רכישת החוברות הסתיים אתמול; ההון העצמי של הבנק נאמד ב-30 מיליון דולר, והוא נסחר בבורסה בת"א לפי שווי של כ-14 מיליון דולר

8 גופים רכשו את חוברות המיכרז על רכישת בנק המשכנתאות כרמל. כך נודע ל"גלובס". 7 מהגופים הם בנקים, בהם בנקים מסחריים ובנקים למשכנתאות.

אתמול (א') היה המועד האחרון לרכישת חוברות המיכרז, ועתה יחלו הגופים המתמודדים בביצוע בדיקות לקראתו וייערכו להגשת ההצעות. המועד להגשת ההצעות הוא ה-12 במארס. המיכרז למכירת בנק כרמל מנוהל עלידי עו"ד דליה טל.

בנק כרמל הוא בנק המשכנתאות הקטן מבין 8 הבנקים למשכנתאות. הבנק נמצא בשליטת ז'ק בר (53%), גורמים פרטיים שונים מחזיקים ב-20% מהמניות, ויתרת המניות מצויה בידי הציבור.

ההון העצמי של הבנק נאמד ב-30 מיליון דולר, והוא נסחר בבורסה בתל-אביב לפי שווי של כ-14 מיליון דולר. מנכ"ל הבנק הוא ישראל ארליך ויו"ר הדירקטוריון הוא יוסף גרוס.

לפני כ-3 שבועות החליט דירקטוריון הבנק למכור את הפעילות הבנקאית שלו, באמצעות הקמת חברה שתשמש חברת אחזקות ותחזיק במניות הבנק. הבנק יימחק מהמסחר בבורסה, ואילו מניות חברת האחזקות יירשמו למסחר. לאחר מכירת הבנק, תישאר חברת האחזקות שלד בורסאי המצוי בידי ז'ק בר. בר מעוניין שהחברה תהיה בעלת אחזקות בתחומים שונים.