איטליה וצרפת הגיעו בשבוע שעבר להסכם לביצוע פרוייקט רכבת ענק שיחבר בין העיר
טורינו באיטליה לליון שבצרפת. עלות הפרוייקט נאמדת ב-10 מיליארד דולרים והוא
כולל חציבת מנהרה באורך של כ-50 ק"מ דרך האלפים.
המנהרה בפרוייקט "וואלה דה סוסה" תחשב לשלישית באורכה בעולם, אחרי מנהרת גוטהרד
השוויצרית באורך 56.9 ק"מ, והעבודות בה צפויות להסתיים בשנת 2010. כיום, המנהרה
הארוכה בעולם נמצאת ביפאן - מנהרת סייקאן נפתחה בשנת 1988 ואורכה 53.8 ק"מ.
המנהיגים הצרפתים והאיטלקים שנפגשו בפסגה השנתית של הפורום הכלכלי בדאבוס,
החליטו גם על פתיחתה של מנהרת המון בלאן, שנסגרה במארס 1999 בעקבות תאונת רכבת
קשה בה נספו 39 איש. "זהו הישג יוצא דופן והיסטורי בחשיבותו, החיוני מאוד לתשתית
המשותפת לשתי המדינות", הצהיר נשיא צרפת, ז'אק שיראק בסיום הפסגה.
ועדה משותפת לשתי הממשלות תחל בבחינת כל הנתונים הרלוונטיים לפרוייקט: גיאולוגיים,
סביבתיים וטכניים, ואלה יסתיימו עד 2006. המנהרה עתידה להיכנס לשירות בשנת
2015. בנק ההשקעות האירופי, זרוע המימון לטווח ארוך של האיחוד האירופי, הודיע
כי ישמח לסייע במימון הפרוייקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.