עלית מותחת עוד את מותג "שוקולד פרה"

משיקה 3 מוצרים חדשים * תשקיע 700 אלף דולר בקמפיין

חברת עלית מתוקים מותחת את "שוקולד פרה" ל-3 סגמנטים חדשים. בתוך כך משנה החברה את הסיסמא בעלת האוריינטציה הנוסטלגית "יש טעמים שתמיד נשארים" לקונספט חדשני "כל טעם מחדש".

החברה משקיעה 700 אלף דולר בקמפיין חדש, הכולל 4 סרטי שוקולד, באמצעות משרד טמיר-כהן. בעלית משקיעים את עיקר המאמצים בתחום השוקולד במותג הפרה. כמעט כל החידושים הייצוריים יושקו תחת מותג זה, והוא ימשיך לשמש כמותג מטריה, שייתמך בפרסום בטלוויזיה ובנקודות המכירה.

כחודש לפני פורים, יוצאת עלית ב-3 השקות בו זמנית תחת המותג פרה: "פרה קורנפלקס", שוקולד בטבלאות עם חתיכות קורנפלקס, הפונה לקהל יעד רחב, ילדים ומבוגרים; "פרה ביסקוויט שוקו-שוקו" (המשלב ביסקוויט שוקו עם קרם שוקולד), ו"פרה עדשים", מוצר שפותח במיוחד לפורים, מכיל סוכריות עדשים ופונה בעיקר לילדים.

מהחברה נמסר, כי המוצר החדש, המיועד לסגמנט הילדים, לא ישווק תחת תת המותג "צ'אק". זאת, כי המותג צ'אק נושא בחובו ערכים בריאותיים, ועל פרמטר זה לא עונה מוצר פרה עדשים.

סרטוני הפרסומת שיתמכו במותג המטריה, "פרה", מורכבים מאנימציה וצילומי מזון, באמצעות הצלם והבמאי מנו קדוש.

שוק השוקולד בישראל מוערך כיום בכ-300 מיליון שקל בשנה (מחירים לצרכן). בשנת 99' השוק גדל בכ-12%, בעיקר בזכות פעילות ההשקות המואצת של עלית, שהשיקה את שוקולד פרה ביסקוויט. בשנת 2,000 המשיך השוק לגדול בכ-8% בעיקר הודות להשקת צ'אק, שוקולד פרה פיצוצים, מוצרי המילניום (שוקולד חלב עם סוכריות קופצות), ושוקולד פרה יוגורט.

נתוני נילסן בשנת 2,000 מצביעים על עלית כיצרנית המובילה בשוק המבורקד, עם 67% נתח שוק (כספי). בשוק הפרטי מובילה עלית עם נתח שוק של 80% (לפי נתוני FAST-TRACK נילסן). המותג "שוקולד פרה" לבדו מהווה נתח של 40% מהשוק הכספי.

המתחרות העיקריות של עלית הן ורד הגליל, המחזיקה ב-14%, ונסטלה שמחזיקה רק 6%.

שוק טבלות השוקולד מתחלק כיום ל-5 סגמנטים - עממי (46%), תוספות (25%), פרימיום (10%), בד"צ (11%) וילדים (8%).