תכשיטי בולגרי ומלונות מריוט מקימים רשת מלונות יוקרתיים, בולגרי הוטלס

כדי לענות על הביקוש ל"סגנון חיים איטלקי" * בולגרי תעצב, מריוט תנהל

בולגרי (Bulgary) רשת תכשיטי היוקרה האיטלקית, השלישית בגודלה בעולם בתחום זה, חוברת לרשת המלונות הנודעת מריוט אינטרנשונל, לייסוד מיזם משותף שיפתח רשת אקסקלוסיבית של מלונות ואתרי נופש.

שתי החברות הודיעו אתמול על ייסוד חברת Bulgary Hotels resorts & , שתפעיל רשת קטנה של מלונות חמישה כוכבים שנועדה לענות לביקוש העולמי הקיים, להערכתן, לסגנון חיים איטלקי.

המלונות ייפתחו בחמש השנים הבאות ברומא, פאריס ועוד חמש ערים. הם יבטאו ארכיטקטורה, סיגנון ומזון איטלקים שיסופקו על ידי בולגרי. ניהול המלונות יהיה בידי מריוט, המנהלת כבר את הרשת היוקרתית ריץ-קרלטון.

חבירת בולגרי ומריוט משקפת מגמה גוברת של מלונות פאר וחברות מוצרי-מותרות להגביר את רווחיהן באמצעות חלוקת צרכנים מן הקצה העליון.

בעוד מלונות מהרמה הגבוהה מאכסנים חנויות מותרות זה מכבר, שני המגזרים מבקשים עכשיו להגדיל את הסינרגיה שהם יכולים להפיק מן הביקוש לתיירות לוקסוס.

בית האופנה האיטלקי וורסצ'ה, בין האחרים, השיק באחרונה מותג מלונות משלו, בשיתוף עם יזם נדל"ן אוסטרי.

מבחינת בולגרי מהווה מהלך זה שינוי אסטרטגי, לאחר שהחברה התרחבה פי שלושה בחמש השנים האחרונות באמצעות פתיחת חנויות חדשות וגיוון קווי המוצרים.

העיסקה עם מריוט מציינת את הפעם הראשונה שחברת התכשיטים, הנשלטת על ידי משפחת בולגרי, נכנסת למיגזר השירותים. לפני כן סירבה החברה להשתתף בתהליך הקונסולידציה של מיגזר מוצרי המותרות, והתרכזה בצמיחה אורגנית.

אם כי מניית בולגרי חביבה בשנים האחרונות על המשקיעים בבורסה, בעלי מניות גילו ספקות אם החברה צריכה להיכנס לעיסקי המלונאות, והורידו אתמול את המניה ב-5.3%.

מבחינת מריוט, העיסקה היא צעד נוסף במאמציה להרחיב את עסקיה מחוץ לארה"ב . אם כי מריוט מפעילה כמה מן המותגים הידועים ביותר בעולם, התרחבותה בחו"ל, בייחוד באירופה, איטית מכפי שציפתה.

באחרונה הגבירה מריוט את התרחבותה בגרמניה ושווייץ, והיא אחת המתמודדות המובילות על רכישת מלונות גדולים כמו לה מרידיאן ופוסטהאוז, המוצעים למכירה על ידי קומפאס גרופ.

"אם אינך חזק באירופה, אינך חזק בפריסה בינלאומית" אמר סגן יו"ר מריוט ויו"ר ריץ-קרלטון,וויליאם ר. טייפל , שהצהיר כי מטרת מריוט היא להיות גלובלית.

הרשת החדשה איננה מתכוונת לנגוס בעסקי ריץ-קרלטון, הידועה באלגנטיות המבוגרת והמסור-תית שלה, אלא להתרכז על קהל לקוחות צעיר וחדשני יותר.