פרסום חוצות מעל גבי בניינים ממשיך לצבור תאוצה בערים הגדולות בארה"ב, גם כשההוצאה
לפרסום יורדת לאור השפל בענף, וגופים ציבוריים שונים מקטרגים נגד הטרנד הזה.
עבור בעלי נכסים ברובעים מרכזיים, זהו מקור הכנסה קל ונוח שיכול להזרים לכיסם
עשרות אלפי דולרים בחודש, בהתאם כמובן למיקום.
גודל השלטים, אגב, נע בין 500 רגל רבועה ועד למפלצות בשטח של 10 אלפים רגל
רבועה. הנוחות היחסית שבהתקנתם והחלפת הפרסומות, רק מסייעת כמובן לשגשוג.
לחגיגה הזו מצטרפים כעת גם יזמי נדל"ן שאינם ממתינים שנים ספורות לאחר השלמת
הפרוייקט, אלא חותמים על חוזי שכירות עם המפרסמים, עוד בשלבי התכנון והבנייה
של הפרוייקט.
אחד מהאתרים הבולטים לשלטי חוצות גראנדיוזים על בניינים הוא כמובן טיימס סקוור
בניו יורק, אך התעוררות גדולה מורגשת גם בחוף המערבי, בלוס אנג'לס.
בשדרות סנסט בווסט הוליווד, אזור הבילויים הטרנדי של לוס אנג'לס, מוקם כעת
פרוייקט הסנסט מילניום, שבו גם יצוצו שלטי חוצות ענקיים.
יזמי הפרוייקט ישקיעו בו 350 מיליון דולר שיניבו 280 אלף רגל רבועה שטח משרדי,
200 אלף רגל רבועה שטח מסחר, 371 חדרי מלון ו-31(!) שלטי חוצות.
היזמים מכרו את זכויות הפרסום של תריסר שלטים בצמד בניינים קיימים בפרוייקט,
ל-.Eller Media Co תמורת 80 מיליון דולר ומנהלים מו"מ למכירת השאר.
פרשנים סבורים כי הקונים יוכלו לגרוף כ-100 אלף דולר לחודש עבור כל שלט חוצות.
עירית ווסט הוליווד, כמובן, תמכה בהקמת השלטים והדפה ביקורות בטענה שבנוסף
למיסים שישלמו בעלי הנכס, תזכה גם להכנסה נוספת בשיעור של 10% מכלל ההכנסות
ממכירת פרסומות של השלט האלקטרוני הענק (ג'אמבוטרון) שיוצב שם, או לפחות 100
אלף דולר בשנה.
פרוייקט נדל"ן בולט אחר בלוס אנג'לס, ברובע התיירות בשדרות הוליווד, מאמץ גם
הוא את עסקי שילוט החוצות. הפרוייקט הזה, שבו מושקעים 600 מיליון דולר, להקמת
האולם שבו ייערכו טקסי האוסקר, יקציב שטח חיצוני ל-10 שלטי חוצות גדולים.
היזמים, TrizecHahn, סבורים כי חלקם יסתכם בפחות מ-10% מהכנסות הפרסום אך גם
כך, הם מדגישים, כל הכנסה נוספת תסייע להם להחזיר את ההשקעה הכבירה למממני
הפרוייקט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.