משרד הבריאות יבחן פתיחתו מחדש של ביה"ח משגב לדך

עובדי משגב לדך: להעביר את דורון שורר מתפקידו - ולמנות מפרק מפעיל

משרד הבריאות יבדוק בימים הקרובים אם אפשר להפעיל מחדש את בית-החולים משגב לדך בירושלים. כך החליט אמש (ד') נשיא בית-המשפט המחוזי בירושלים, ורדי זיילר, בדיון דחוף שנערך בנוכחות נציגי בית-החולים, משרד הבריאות, העובדים והיזמים המתמודדים על רכישת בית-החולים.

משרד הבריאות הודיע, כי לפי שעה לא יקח מבית-החולים את הרשיון, אם כי הוא לא יפעל עד סיום הבדיקה.

זיילר יקיים דיון נוסף ביום ה' הבא, לשמוע את תוצאות הבדיקה. כן יהיה צורך להבהיר עד מועד זה, מי מהקונים יהיה מוכן להעמיד את הכספים הדרושים להפעלת בית-החולים.

זיילר הודיע, כי הוא מעלה על הכתב במסגרת ההחלטה, את הודעתו של עו"ד ישי בית-און, לפיו מוכנים מרשיו, ראובן אלה ומשה סלע, להזרים כספים להפעלת בית-החולים בתקופת הביניים. זיילר קבע, כי דבר זה לא יקנה להם יתרון על-פני הצעות אחרות. החברה המתחרה על קניית בית-החולים, נוה שבא, אינה מתכננת להפעיל את משגב לדך כעסק חי.

זיילר המליץ לצדדים לקיים ביניהם מגעים בימים הקרובים, כדי לבחון אפשרויות להפעלת בית-החולים.

נציגי 120 העובדים והרופאים של בית-החולים הודיעו, כי ימתינו עד סוף פברואר, לפני שינקטו צעדים כדי להגן על זכויותיהם.

באת כוחם של עובדי בית-החולים משגב לדך, עו"ד גלילה הורנשטיין, ביקשה אתמול (ד') מבית-המשפט המחוזי בירושלים למנות בדחיפות את רו"ח משה ליאון למפרק זמני לבית החולים ולהסמיך אותו לתפוס את נכסי העמותה ואת מסמכיה ולפעול להעמדת אשראי למוסד זה לצורך המשך תפעולו.

הורנשטיין מבקשת להעביר מתפקידו את המנהל המיוחד, דורון שורר, משום שלטענתה לא עמד בהבטחותיו לעובדים.

הורנשטיין טוענת, כי שורר, שמונה לתפקיד ב-4 בינואר, הבטיח לעובדים כי ידאג להמשך הפעלת בית-החולים כעסק חי, אך לתדהמתם גילו, כי הוא עומד להוציא לפועל עיסקה עם חברת נוה שבא, המבקשת לנהל במקום מוסד גריאטרי, ולא בית-חולים.

לדברי הורנשטיין, התברר לעובדים, כי הבטחותיו של שורר לנהל מו"מ להמשך העסקתם במקום לא קוימו.

יו"ר עמותת משגב לדך, מאיר עזרי, אמר ל"גלובס", כי המנהל המיוחד ניהל מו"מ עם כמה קבוצות, וכי הנהלת העמותה העדיפה את חברת נוה שבא, שמתכוונת להקים במקום מוסד גריאטרי.