ביהמ"ש הורה להוציא מכרז חדש למכירת מתחם בית החולים משגב לדך בירושלים

נקבע, כי יש לקבוע את הזוכה על פי כמה אמות מידה, ולא רק על פי גובה ההצעה

נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ורדי זיילר, הורה היום (ה') להוציא מכרז חדש למכירת מתחם בית החולים משגב לדך בירושלים. זיילר הורה לשקול פירסום המכרז גם בחו"ל. במקביל, מונה המנהל המיוחד, רו"ח דורון שורר, למפרק זמני של בית החולים.

בכך בוטלו, למעשה, הליכי ההתמחרות שניהל שורר בשבועות האחרונים. כן בוטל ההסכם המקדמי שהשיג שורר עם חברת נווה שבא שבשליטת קופ"ח כללית ושותפים, להשכרת הנכס ב-11 מיליון דולר. הליכים אלו היו כפופים ממילא לאישור בית המשפט.

זיילר הציע היום למנות את פרופ' יצחק סוארי ליועץ מקצועי לצידו של שורר, כדי שילווה את כל הליכי המכרז. זיילר קבע, כי יש צורך שהמכרז ילווה על ידי "גורם מקצועי מאוד, בלתי תלוי ומעורב בעשייה". לדבריו, סוארי הוא הדמות שצריכה ללוות את המכרז מכל הבחינות הללו.

בית המשפט הורה, במקביל, להפסיק, לפי שעה, את הפעלת בית החולים, וזאת לאור הדו"ח שהגיש משרד הבריאות על מצבו. חובות בית החולים מגיעים, על פי הערכה, ל-60 מיליון שקל.

בית המשפט קבע, כי יש לקבוע את הזוכה במכרז על פי כמה אמות מידה, שרק אחת מהן היא המחיר שישלם הקונה לנושים. אמות המידה האחרות יהיו: המשך העסקת העובדים והרופאים, המשך הפעלת משגב לדך כבית חולים או מוסד רפואי, וסוג העיסקה המוצעת - רכישה או שכירות.

בדיון היום השתתפו נציגי קבוצות ומשקיעים המבקשים לקנות או לשכור את בית החולים: חברת נווה שבא, הקבלנים ראובן אלה ומשה סלע (המציעים להמשיך ולהפעיל את משגב לדך כבית חולים), קבוצת ט.ר.ם בראשות ד"ר דב אפלבום, חברת אלין בר, שיש לה כבר חוזה להקמת מחלקה סיעודית בקומה הרביעית של הבניין, וקבוצת משקיעים מניו-יורק, שלא נמסרו פרטים על זהותה.

רוב המשתתפים בדיון, ובכללם נציגי העובדים והרופאים, הביטוח הלאומי ומס הכנסה, הודיעו כי אין להם התנגדות להוצאת מכרז.