האוצר: מכרז הרכבת הקלה בירושלים יפורסם בחודש מאי; 4 הקבוצות קיבלו את טיוטת הזיכיון

תום הגשת ההצעות - דצמבר; הזוכה יפורסם באוגוסט 2002.הקו הראשון, מבין שמונה, יפעל ב-2005

המכרז הבינלאומי הסופי להקמת הרכבת הקלה בירושלים יפורסם בחודש מאי. כך הודיע היום (ב') סגן החשב הכללי במשרד האוצר ויו"ר ועדת המכרזים של הפרוייקט, דוד גרשונוביץ, במפגש בין נציגי החברות המתמודדות לבין מנהלי הפרוייקט.

במכרז מתמודדות ארבע קבוצות, והן קיבלו לפני שבועיים את טיוטת חוזה הזיכיון על נספחיו העיקריים. ועדת המכרזים של הפרוייקט העבירה לפני כשבועיים את השרטוטים ההנדסיים שלו ואת נתוני התנועה, שיאפשרו לקבוצות להכין אומדני ביקוש לנסיעות ברכבת.

הקבוצות התבקשו להעביר לוועדת המכרזים את הערותיהן על המסמכים שקיבלו עד סוף החודש, ובכלל זה את התייחסותן לאופן חלוקת האחריות בין המגזר הציבורי לבין הזכיין בפרוייקט.

אחרי קבלת ההערות תפיץ ועדת המכרזים את הנוסח הסופי של המכרז, והקבוצות יידרשו להגיש הצעות סופיות עד סוף השנה. שם הקבוצה הזוכה יתפרסם עד חודש אוגוסט 2002.

חנוכת הקו הראשון של הרכבת הקלה צפויה ב-2005. ההשקעה בו תסתכם ב-1.6 מיליארד שקל. הקבוצה הזוכה תקבל זיכיון הפעלה למשך 30 שנה. קו זה הוא הראשון מבין שמונה שיוקמו עד 2020.

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, אמר היום, כי הממשלה החדשה מתכוונת לבצע את הפרוייקט בתנופה וכי יש לגביו קונצנזוס לאומי ופוליטי.

יו"ר הנהלת הפרוייקט והמשנה למנכ"ל עיריית ירושלים, איתן מאיר, אמר כי במקביל להליכי המכרז הוחל בביצוע עבודות תשתית, בהיקף של כ-300 מיליון שקל, במימון המדינה.

הקבוצות המתמודדות במכרז הן:

קבוצה המורכבת מהחברות בומברדיה, נכסים ובניין, כלל ביטוח והחברה ההולנדית HTM.

קבוצה המורכבת מהחברות ג'ק אלסטום, אלקו, אשטרום, פועלים השקעות וחברת ההפעלה הבינלאומית CGEA.

קבוצה המורכבת מהחברות דנקנר השקעות, דלק, ברן הנדסה, החברה הספרדית CAF, החברה הקנדית SNC וחברת ההפעלה הגרמנית SSB.

קבוצה המורכבת מהחברות אפריקה ישראל, פויכטונגר, חברת דויטשה באן וחברת ההפעלה הגרמנית UESTRA.

קבוצה המורכבת מהחברות אד טרנץ, שיכון ובינוי, אתגל, פי.בי השקעות והחברה הבלגית STIB.

קרוב לוודאי שבסופו של דבר יתמודדו ארבע קבוצות, משום ששתיים מהקבוצות שניגשו למכרז צפויות להתמזג. מדובר בקבוצה שבה שותפה בומברדיה, וזאת בשל מיזוג עולמי בין בומברדיה לבין אד טרנץ, שעוסקות בייצור רכבות.