הוועדה המחוזית ירושלים אישרה להפקדה במועצה הארצית את כביש הטבעת המזרחית,
המקשר בין ירושלים לישובים שמצפון ומדרום לעיר. מטרת הכביש לגשר בין שני חלקי
הגדה המערבית, ולמנוע מעבר כלי רכב בין שני חלקי הגדה בתוך העיר ירושלים. עוד
יקשר הכביש את השכונות המזרחיות של העיר אחת לשנייה, וכן את מעלה אדומים וממלכת
ירדן למישור החוף. לכביש נודעת חשיבות מרובה מאחר והוא פותר בעיות נגישות רבות,
במיוחד לתושבים הפלשתינים.
הכביש הוא חלק ממערכת הכבישים הראשיים של ירושלים. הוא יעקוף את העיר ממזרח,
על מורדותיו המזרחיים של רכס הר הצופים, הר הזיתים עד לנחל דרגות. התוואי כולל
שלוש מנהרות, שהארוכה שבהן, באורך 1,200 מ', תעבור מתחת לשכונת אל עזרייה.
הכביש ייסלל בתוך אזור נופי בעל ערכי טבע והיסטוריה.
לדעת אדריכלי הכביש, אלי רכס ושלמה אשכול, הכביש יאתר את פוטנציאל הקרקע לאורכו
ויציע אתרים למימוש לביקושים עירוניים. הכביש גם יהווה מנוף לפיתוח האגן המזרחי
של העיר.
אחת הבעיות הקשורות בביצוע הכביש היא הימצאותם של בתי פלשתינאים בקרבת התוואי.
הפקעת בתים אלה עלולה ליצור בעיה פוליטית. השארתם של הפליטים בבתיהם תיצור
בעיות סביבתיות ובעיות איכות חיים קשות. אחת ההצעות היא לאפשר לפליטים הפקעה
מרצון בתמורה לפיצויים, שיאפשרו להם להתרחק מהכביש.
עוד אישרה הוועדה המחוזית את הפקדת כביש מס' 39 בכניסה הדרומית לירושלים. הכביש
אושר עם גמישות תכנונית, כדי לאפשר שינויים בתוכנית גן לאומי נחל רפאים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.