הפרקליטים של עורכי הדין

דניאל אזוגי, יצחק הרצוג, יעקב נאמן, חנינא ברנדס וטובים אחרים שכרו את שירותיו של דן שיינמן. גם יוסי בנקל ואלי זהר מבוקשים

השבוע הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב, כתב ההגנה של עו"ד חנינא ברנדס, בתביעה שהגיש נגדו החשב לשעבר של משרד נשיץ-ברנדס, אבי פלקסר. העניין, להזכיר, נוגע לפרשת ויצמן, במהלכה טען ברנדס כי תיקו של ויצמן במשרד - נעלם.

ברנדס מיוצג בתיק בידי עו"ד אלי זהר, ממשרד זליגמן. בעת שנחקרה פרשת ויצמן במישור הפלילי, נעזר ברנדס, שהיה אף הוא בין הנחקרים, בעו"ד דן שינמן.

ברנדס הוא לא עורך הדין הראשון שייצג שינמן. ברקורד שלו יש עוד כמה עורכי דין בצרות. כך למשל, הוא מייצג כעת את עו"ד דניאל אזוגי במשפטו הפלילי, בגין עבירות של קבלת דבר במירמה ושיבוש הליכים, יחד עם עו"ד נילי רוטלוי ממשרדו.

הוא מייצג את עו"ד יצחק (בוז'י) הרצוג, מזכיר הממשלה לשעבר, בפרשת העמותות של ברק. אחד מלקוחותיו לשעבר היותר מפורסמים מקרב עורכי הדין, הוא עו"ד יעקב נאמן, שר המשפטים ושר האוצר לשעבר. שינמן, ואיתו עו"ד נוית נגב ממשרדו, יצגו את נאמן במשפטו הפלילי, בגין מתן תצהיר כוזב לבית המשפט. נאמן התפטר מתפקיד שר המשפטים בעת שהחלה חקירת המשטרה בפרשה. סופה היה בזיכויו של נאמן.

לפני שנים רבות ייצג עורך דין, מומחה לנזיקין, במשפט שהתנהל כנגדו בעקבות טענות אחת מלקוחותיו, לפיהן נטל ממנה כספים שהגיעו לה. המשפט הסתיים בזיכוי. מתברר, שלא רק עורכי דין פונים אליו, גם שופטים. כך למשל, הופיע שינמן בזמנו, בריאיון טלוויזיוני, בשם שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אמנון סטרשנוב, בפרשת מנבר-סטרשנוב. באותה פרשה, טען מנבר כי סטרשנוב קיים קשר עם המתמחה שלו לשעבר, עו"ד פנינת ינאי, שהפכה להיות לאחת מצוות הסניגוריה במשפט מנבר, תוך כדי מהלך המשפט. בנוסף, שינמן מייצג כיום עורכי דין נוספים.

עו"ד יוסי בנקל, ממשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל, מטפל בכ-20 עורכי דין, בעניינים פליליים ואזרחיים. לקוחו המפורסם הוא עו"ד שמואל ברזל, אותו ייצג גם בהליך הפלילי בפרשת בנק צפון אמריקה, וגם בהליכים האזרחיים הנוגעים לפרשה זו, שחלקם מתנהלים עד היום.

אגב, בפרשה אחרת - פרשת בזל, יוצג ברזל בידי עו"ד גבי מויאל, ממשרד המבורגר-עברון-רביב-ברסון. כל הנאשמים זוכו בפרשה.

בנקל ייצג את עו"ד יורם יוסיפוף, בתביעת רשלנות שהוגשה כנגדו, ואשר נדחתה; הוא מייצג את עו"ד יעקב לירז, ממשרד בלטר-גוט-אלוני, בתביעה שהגיש לירז באחרונה כנגד עו"ד דן אבי-יצחק; הוא מייצג את עו"ד אליקים הררי, בתביעה שהוגשה כנגדו על ניהול לקוי של חשבון נאמנות; ייצג את עו"ד מיכאל שחור, ממשרד שנער-שחור-ויסברגר, בתביעת שכר טירחה שהגיש, ואשר הסתיימה בפשרה; כנ"ל לגבי עו"ד שלמה פרי; כעת הוא מייצג את עורכות הדין אלינור גל וענת ויצמן, בפרידה משותפן למשרד; הוא ייצג את העיתונאי ועוה"ד, אמנון אברמוביץ', בשתי תביעות לשון הרע שהגיש, ואת עו"ד שוקי פורר, המשמש כיום ראש עיריית רחובות, בקובלנה פלילית שהוגשה כנגדו. כמו כן, ייצג את אחד ממשרדי עוה"ד המובילים, בתביעת שכר טירחה.

גם עו"ד אלי זהר ייצג ומייצג מספר עורכי דין. מלבד ברנדס, הוא מייצג את עו"ד דורון כהן, גיסו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בפרשת העמותות. בעבר ייצג עורכי דין ששימשו כונסי נכסים והוגשו כנגדם תביעות רשלנות, כמו עו"ד אילן מנבר, ועו"ד אלון כינורי. כיום נמצאים בטיפולו עוד מספר עורכי דין.

עו"ד דוד ליבאי ייצג באחרונה את עו"ד יונתן שרמן, בשימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה, בגין חשדות לכאורה למעורבות בפרשת טריידקל - פרשה הכוללת עבירות ניירות ערך. בתום השימוע החליטה הפרקליטות שלא להעמיד לדין את שרמן.

ליבאי ייצג בעבר את עו"ד מיכאל צלטנר, ששימש מנכ"ל קרנית, בכתב אישום שהוגש כנגדו בגין עבירות מס, שהסתיים בעיסקת טיעון; כן ייצג את עו"ד טובה אולשטיין, ששימשה בתפקיד בכיר בהוצאה לאור בלשכת עוה"ד, במשפט שהתנהל כנגדה על הפרת אמונים - עבירה בה הורשעה.

עו"ד יהודה טוניק, ייצג את עו"ד דרור חטר-ישי במשפטו הפלילי בעבירות מס, ממנו זוכה. במישור האזרחי, יוצג חטר-ישי בידי עו"ד אבי אלתר. טוניק ייצג גם את עו"ד גדעון קריב, שהורשע בעבירות מס. הוא יצגו גם במישור האזרחי בגין אותם עניינים.

עו"ד יהודה וינשטיין ייצג את עו"ד חיים שטריקס בפרשת בזל - ממנה זוכה; וכן את עו"ד דורון רפואה, שהואשם בעבירת שוחד לפני שנים רבות, וזוכה.

עו"ד משה שוב, שמשפטו הפלילי בגין עבירות מס מתנהל כעת בבית משפט השלום בתל-אביב, שכר להגנתו של שירותיו של עו"ד משה דרוקר; דרוקר עצמו, בעת שהואשם לפני שנים רבות במתן שוחד, בפרשת צרפתי, שכר את שירותיו של עו"ד יעקב וינרוט, וזוכה מהדין. וינרוט ייצג גם את עו"ד אודי ברזילי (רו"ח), לשעבר סגן נציב מס הכנסה, שהועמד לדין משמעתי, וזוכה. אחיו של וינרוט - עו"ד אבי וינרוט, יצג את משרד שיין, מרטין, הנטר, בהסדר מול מס הכנסה.