בהוליווד, נהג כרומאי

האפוס שובר הקופות "גלדיאטור" זכה ב-5 פרסי אוסקר בטקס השנתי שנערך אמש (א') בלוס אנג'לס. בין היתר גרף גלדיאטור את פרס הסרט הטוב ביותר ופרס השחקן הטוב ביותר, שבו זכה כוכב הסרט, ראסל קרואו. זוהי זכייתו הראשונה של קרואו בפרס האוסקר

האפוס שובר הקופות "גלדיאטור" זכה ב-5 פרסי אוסקר בטקס השנתי שנערך אמש (א') בלוס אנג'לס. בין היתר גרף גלדיאטור את פרס הסרט הטוב ביותר ופרס השחקן הטוב ביותר, שבו זכה כוכב הסרט, ראסל קרואו. זוהי זכייתו הראשונה של קרואו בפרס האוסקר.

גם השחקנית ג'וליה רוברטס זכתה בפסלון האוסקר הראשון שלה כשנבחרה לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "ארין ברוקוביץ'". הסרט הטייוואני "נמר דרקון", של הבמאי אנג לי, זכה ב-4 פרסי אוסקר, כולל פרס "הסרט הזר הטוב ביותר" ופרס הסינמטוגרפיה. גם הסרט "טראפיק", בכיכובם של מייקל דאגלס ובת זוגו, קתרין זיטה ג'ונס, זכה ב-4 פרסי אוסקר, וביניהם פרס הבמאי הטוב ביותר שהוענק לבמאי הסרט, סטיבן סודרברג.

אולם המנצח הגדול של הטקס היה, כצפוי, "גלאדיאטור", בבימויו של רידלי סקוט. הסרט זכה גם בקטגוריות של עיצוב תלבושות, סאונד והאפקטים הויזואליים הטובים ביותר. בקטגוריית הסרט הטוב ביותר גבר "גלאדיטור" על "ארין ברוקוביץ'", "שוקולד", "נמר דרקון" ו"טראפיק". בקטגוריית "השחקן הטוב ביותר" גבר קרואו, בין היתר, גם על השחקן עתיר האוסקרים, טום הנקס, בסרטו המיוח"צן "להתחיל מחדש" (Cast Away).