נאסר זמנית על יעסור למכור את קניון לב אשדוד ואת נכסי החברה בפולין

הצו הוצא לבקשת שותפים בחברת קניון לב אשדוד, איתן פרוטיץ, אברהם פרוטיץ וחברת איתן און השקעות ופיתוח, באמצעות בא כוחם, עו"ד חנוך ארליך

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יהושע פלפל, הוציא היום (ב') צו מניעה זמני האוסר על חברת יעסור ובעל השליטה בה, זלמן סטמבלר, למכור את קניון לב אשדוד וכן לשאת ולתת או למכור נכסי מקרקעין של החברה בפולין.

הצו הוצא לבקשת שותפים בחברת קניון לב אשדוד, איתן פרוטיץ, אברהם פרוטיץ וחברת איתן און השקעות ופיתוח, באמצעות בא כוחם, עו"ד חנוך ארליך.

איתן פרוטיץ הינו המייסד של חברת לב אשדוד. הנכס העיקרי של החברה הוא הקניון. בשנת 1993 נכנסה חברת יעסור כשותפה בחברה, ומאז לא פסקו המחלוקות בין המבקשים לבינה. לטענת פרוטיץ, המחלוקות פרצו על רקע קיפוח בוטה וציני של זכויותיהם.

לטענתם, בימים אלה התברר להם, כי בכוונת יעסור וסטמבלר להעמיד את נכסי החברה ל"מכירת חיסול" כללית, ובראשם את הקניון, תוך הפרה בוטה של חובותיהם כלפיהם וכלפי החברה.

יעסור היא בעלת הרוב המכריע של הון המניות של החברה, ומתוקף היות נציגיה רוב בדירקטוריון, היא שולטת בחברה בפועל, למרות היות איתן און בעלת מחצית מהון מניות הניהול בחברה.

יצוין, כי יעסור הינה חברה ציבורית, אשר מניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך, והיא עוסקת בהשקעות ובנדל"ן. יעסור היא שהעמידה לפרוטיץ את ההון הדרוש להקמת הקניון, ובשל כך היא שולטת בחברת לב אשדוד.

לטענת המבקשים, לאחר מספר הליכים משפטיים בינם לבין חברת יעסור, הגיע המצב לידי כך, שיעסור עושה בחברת קניון לב אשדוד כבתוך שלה, אינה מדווחת למבקשים על הנעשה בה, למרות חובתה לעשות כן, וכעת אף מעמידה את נכסי החברה למכירה, תוך הסתרת מידע חיוני מן המבקשים, ללא ניהול תקין של קבלת ההחלטות בחברה. הכל, לטענתם, מתוך מטרה להפיק רווחים בלתי כשרים מן המכירה האמורה.

לטענת פרוטיץ, דירקטוריון החברה התכנס כדי לדון במכירת נכסי החברה בניגוד לדעתו, ולמרות בקשתו המפורשת כי לא יעשה כן, אלא לאחר דיון מעמיק בנושא. עוד הוא טוען לטענה שיקרית של סטמבלר בישיבת הדירקטוריון, כי ניתן למכור את הקניון בסכום הנע בין 27 ל-30 מיליון דולר בלבד, בשעה שידוע לסטמבלר היטב, כי הקניון שווה הרבה יותר מכך לפי כל קנה מידה אפשרי.

עוד טוען פרוטיץ, כי סטמבלר הודיע כי בכוונתו להעמיד את הקניון למכירה על בסיס חישוב התשואה השנתית מן הקניון, בשעה שבקניון ישנם שטחים וזכויות בנייה אשר אינם נותנים תשואה כל שהיא, אולם הם כשלעצמם שווים מיליוני דולרים. התעלמות מזכויות אלה בשעת המכירה תגרום נזקים של מיליוני דולרים לחברה.

לטענתו, מכירת הקניון באופן הבלתי ראוי שמנסים המשיבים לבצע, ללא קבלת הערכת שמאי, ללא תכנון מס כראוי וללא בדיקת אפשרות המכירה לכלל הקונים הפוטנציאליים - היא במקרה הטוב תמוהה ואף רשלנית, או במקרה הגרוע יותר, כפי שחוששים המבקשים, נועדה להשיג למשיבים טובת הנאה.

על פי בקשת המבקשים, הוציא השופט צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על יעסור וסטמבלר לשאת ולתת או להתקשר בשם החברה עם צד שלישי כלשהו בדיספוזיציה כל שהיא לגבי נכסי החברה, לרבות ובמיוחד קניון לב אשדוד ונכסי החברה בפולין.