שלמה אייזנברג ישלם 236 אלף שקל כפיצוי לבעלי תיק השקעות שנוהל תוך הפרת נאמנות

בתביעה נטען, כי אייזנברג פעל בחוסר תום לב; טענתם התבססה על היות אייזנברג בעל עניין בחברות תים מחשבים, ליפסקי, ואקרשטיין צבי

ביהמ"ש המחוזי בת"א חייב שלשום (א') את חברת עתרת ני"ע (2000) ובעליה שלמה אייזנברג לשלם ליחזקאל, שמואל, שושנה וג'יני קרטין פיצויים של כ-236 אלף שקל בצירוף ריבית והצמדה מנובמבר 89'.

בנובמבר 89' נתבעו המשיבים ע"י התובעים לשלם 233 אלף דולר בטענה שניהלו עבורם תיק השקעות בני"ע שלא כדין.

בתביעה נטען, כי אייזנברג פעל בחוסר תום לב ותוך הפרת חובת הנאמנות שלו בתיקי ההשקעות של התובעים.

טענתם התבססה על היות אייזנברג בעל עניין בחברות תים מחשבים, ליפסקי, ואקרשטיין צבי.

לטענת התובעים, ריכזו הנתבעים את כל השקעותיהם בחברות אלו בניגוד לתיאוריה המימונית של פיזור ההשקעה במניות של לפחות 10 חברות.

בית המשפט המחוזי דחה במאי 97' את התביעה נגד עתרת ואייזנברג בטענה שלא הוכח קשר סיבתי בין הפרת החובות כפי שטענו התובעים לבין הנזק הנטען.

התובעים ערערו לבית המשפט העליון שקבע בפסק דין תקדימי כי הוכחה הפרת הנאמנות מצד הנתבעים ויש לחשב את הנזק בהתעלם מכללי הקשר הסיבתי. בית המשפט העליון החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי לקביעת סכום הפיצויים. הנתבעים הגישו בקשה לדיון נוסף שנדחתה. התובעים טענו, כי סכום הפיצויים עומד נכון לסוף אוגוסט 2000 על 1.2 מיליון שקל. שלשום (א') החליט השופט אמנון סטרשנוב לחייב את הנתבעים לשלם 236 אלף שקל בצירוף ריבית והצמדה מנובמבר 89' והוצאות בסכום של 50 אלף שקל. (ת.א 2585/89).