פרוייקט מפתח של בנייה בקנה מידה לאומי באוסטרליה, שבמרכזו הנחת תוואי מסילת
הרכבת שאמורה לחבר בין דארווין שבצפון אוסטרליה לאליס ספרינגס שבמרכז היבשת,
נקלע בשבוע שעבר לקשיי מימון. הפרוייקט, בהשקעה של 1.24 מיליארד דולר, זכה
לתמיכת ראש הממשלה ג'ון הווארד, אך בשבוע שעבר היה אמור הפרלמנט במדינת המחוז
דרום אוסטרליה לאשר את מימון השלב הסופי של הפרוייקט, על ידי הלוואה בהיקף
של 26.5 מיליון דולר מצד המיליארדר ההונג קונגי, לי קה-שינג. אלא שהיזם העומד
מאחורי הפרוייקט, תאגיד אסיה פסיפיק טרנספורט, הודיע לפרלמנט המקומי כי דחה
את תנאי ההלוואה שהציבה החברה של קה-שינג, Cheung Kong Infrastructure Holdings
Ltd. על פי השמועות, כינס ראש ממשלת דרום אוסטרליה, ג'ון אולסן, ישיבת קבינט
דחופה ואף עדכן בנושא את ראש האופוזיציה, מייק ראן ממפלגת הלייבור.
לאחר כמה שעות של מבוכה בפרלמנט, מסרה ממשלת המחוז בהודעתה כי בכוונתה למלא
את המחסור במימון, על מנת להבטיח שהעבודות על המשך הפרוייקט לא ייפסקו.
אלא שלוח הזמנים של הפרוייקט דחוס מאוד, ומנהליו צריכים להשלים את סגירת המימון
עד סוף החודש, על מנת לאפשר תחילת הבנייה בעונה היבשה בטריטוריה הצפונית של
אוסטרליה, מדינת מחוז נוספת במדינה. מנכ"ל התאגיד, פרנקו מורטי, אמר שהתנאים
למימון המחסור בתקציב גובשו בחודש שעבר בשיתוף עם רשות הרכבות אוסטרל-אסיה,
המפקחת על ביצוע הפרוייקט מטעם ממשלות מחוזות דרום אוסטרליה והטריטוריה הצפונית.
הממשלה הפדראלית בקנברה וממשלת הטריטוריה הצפונית הזרימו בשלב ראשוני 165 מיליון
דולר לפרוייקט, בעוד שדרום אוסטרליה הזרימה 150 מיליון דולר.
*
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.