יד ביד עם תד אריסון

שלמה נחמה, בן 46, נשוי לנירה ואב לשני ילדים, בני ארבע ושש, גדל בשכונת פלורנטין בתל-אביב, כשזו היתה עדיין רק שכונה תל-אביבית רגילה בתל-אביב של שנות ה-50, ולא מרכז בילוי מעודכן. אביו של נחמה היה גם הוא בנקאי בבנק הפועלים, בו עבד כחמישים שנה, ובתפקידו האחרון כיהן כסגן מנהל אזור בבנק.

עם סיום שירותו הצבאי, ב-1977, החל נחמה בלימודי הנדסת תעשייה וניהול בטכניון בחיפה, ולאחר סיום הלימודים עבד כמנהל שיווק ומכירות בחברה קטנה ביבנה בשם ארגמן טכנולוגיות.

ב-1982 הצטרף לחברת ייעוץ כלכלי בשם אשד מהנדסים, ולאחר ארבע שנים קודם למעמד של מנהל שותף בחברה. שם פגש נחמה לראשונה את תד אריסון המנוח, עת הופקד מטעם אשד על ייעוץ למיליארדר היהודי. במהלך עבודתו עם אריסון, הפך נחמה הצעיר ליועצו בפעילותו בישראל, וכאשר החליט אריסון ב-1993 על הקמת חברת השקעות בארץ - אריסון השקעות - הציע לנחמה לנהלה. הוא גם העניק לו נתח של 5% בחברה החדשה.

עם הזמן החלה אריסון השקעות לבצע רכישות ואחזקות בחברות ישראליות בענפים שונים במשק: תקשורת (יורוקום), היי-טק (מיראביליס, קרן אי.בי.אי), נדל"ן (שיכון ובינוי) ובנקאות. הרכישה המשמעותית ביותר של הקבוצה - בנק הפועלים - התבצעה בספטמבר 1997, יחד עם משפחת דנקנר. כיום הקבוצה היא השותפה הבכירה (20.7%) בגרעין השליטה בבנק.

עם רכישת הבנק מונה נחמה לסגן יו"ר הדריקטוריון, וביוני 1998 החליף את היו"ר הקודם, עמנואל שרון. באוקטובר 1999 הלך תד אריסון לעולמו, בגיל 75. לאחר פטירתו קיבלה בתו, שרי אריסון דורסמן, את ניהול עסקי המשפחה בישראל ואת השליטה באריסון השקעות. נשמר מעמדו של נחמה, שחלקו באריסון השקעות הוגדל במהלך הזמן והגיע ל-17%. חרף שמועות והערכות שנפוצו אז בדבר חילוקי-דעות או מאבקי כוחות שעלולים להתגלע בן יורשי אריסון לנחמה, נשמרו עד כה היחסים הטובים, וניהול השקעות החברה בישראל נמשך ללא זעזועים.