דל בצמרת: עקפה את קומפאק, ותפסה את המקום הראשון בעולם במכירות מחשבים אישיים ברבעון הראשון

על פי נתוני גרטנר דאטאקווסט גרופ, ו-IDC, מכירות דל עלו ברבעון הראשון ב-34.3% ל-4.16 מיליון יחידות, או 12.8% מהשוק העולמי; קומפאק במקום השני עם 3.9 מיליון יחידות, או 12.1% מהשוק העולמי

יצרנית המחשבים דל (נאסד"ק DELL) עקפה את חברת קומפאק (נאסד"ק CPQ), ותפסה את המקום הראשון בעולם במכירות מחשבים אישיים ברבעון הראשון.

על פי נתוני גרטנר דאטאקווסט גרופ, ו-IDC המתפרסמים היום (ו'), משלוחי המחשבים של דל עלו ברבעון ב-34.3% ל-4.16 מיליון יחידות, 12.8% מהשוק העולמי.

מכירותיה של קומפאק נבלמו, וירדו למקום השני עם 3.9 מיליון יחידות, או 12.1% מהשוק העולמי.

תפיסת מעמד ההובלה מהווה הגשמת משאלה של מייקל דל, מייסד החברה, שפתח את החברה ב-1984 בקולג' שלו, ומאז הפך אותה לחברה ששוויה היה בשנה שעברה 31 מיליארד דולר. התחזקות מעמדה של דל מוסברת במחיר הנמוך שהיא גובה על מחשביה, הודות לשיטת השיווק הישיר שלה.

קומפאק הובילה את מכירות המחשבים האישיים בעולם מתחילת שנות ה-90', כאשר הדיחה ממעמד ההובלה את יבמ (IBM), שנדחקה כעת למקום הרביעי, אחרי היולט פקארד (HWP) הנמצאת במקום השלישי.

ואולם, למרות שדל רושמת קצב צמיחת מכירות שנתי של 30% ויותר, היא עדיין מתכוונת לפטר 1700 עובדים, כדי להגדיל את הרווח השולי ולהגביר את פריון הייצור. במקביל לנתון המעודד על העלייה לצמרת מכירות המחשבים האישיים בעולם, נרשמת השנה לראשונה, מגמה שלילית בצמיחת המכירות של המחשבים האישיים בארה"ב, ירידה ראשונה מסוגה מאז אמצע שנות ה-80'.

על פי נתוני גרטנר דאטאקווסט נרשמה במכירות המחשבים השנתיות בארה"ב ירידה של 3.5% ל-10.9 מיליון יחידות, ובעולם כולו נרשמה צמיחה של 3.5% במכירת מחשבים אישיים, ל-32.5 מיליון יחידות. בשני העשורים נרשמו במכירות המחשבים בעולם שיעורי גידול שנתיים דו ספרתיים. הסיבה לירידה בהיקף המכירות של המחשבים היא ההאטה הכלכלית בארה"ב ובאירופה, התופסות כ-60% משוק המחשבים האישיים בעולם.