יצה, עורך הדין ושלושת המימדים

עורך דין תל-אביבי טוען, שהוא שקישר בין תא"ל (מיל.) יצחק יעקב - שנעצר בחשד למסירת ידיעות סודיות - לבין החברה האמריקנית בראשה עמד. לדבריו, יעקב מימש ני"ע שלה ב-3.3 מיליון דולר

שמו של תא"ל (מיל.) יצחק ("יצה") יעקב, שנעצר בחשד למסירת ידיעות סודיות במטרה לפגוע בביטחון המדינה, שורבב לתביעה בסך 2.8 מיליון שקל שהגיש בשבוע שעבר עו"ד יוסי נאמן מתל-אביב נגד CONSTELLATION 3 D.

מדובר בחברה ציבורית ממדינת דלוור שארה"ב, שמניותיה רשומות למסחר בנאסד"ק, ואשר פיתחה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת איחסון מידע על גבי תקליטור בשלושה מימדים, באופן המאפשר דחיסת מידע מירבי.

נאמן טוען, כי פעל עבור הנתבעת בניסיון להשיג עבורה משקיעים, והוא היה זה שקישר בין נציג הנתבעת לבין יצחק יעקב, אשר סייע לנתבעת בגיוס השקעה גבוהה. לדבריו, הנתבעת התחייבה כלפיו כי יקבל אחוז מסויים ממניותיה.

נאמן טוען עוד, כי בינו לבין יעקב נרקמו קשרי ידידות לצד קשרים ופגישות עסקיות. הוא מציין, כי יעקב שירת כראש מחלקת מחקר ופיתוח של צה"ל, ואף שימש כיועץ לממשלות שונות כגון טאיוואן, ונצואלה, סינגפור, פרו וצ'ילה. הוא גם שימש כיועץ בארגונים בינלאומיים, והיה מעורב בהקמתן של חברות בתחומים טכנולוגיים שונים.

נאמן סבר, לדבריו, כי יעקב יתאים לשמש בתפקיד בכיר אצל הנתבעת, ובעיקר יוכל לסייע לה בגיוס משקיעים בשל קשריו הרבים וכישוריו. יעקב חתם על הסכם ראשוני עם הנתבעת, בו התחייב להשיג השקעות לנתבעת, ובתמורה התחייבה זו לשלם לו בשיעור מסויים מן ההשקעה ובמניותיה.

הנתבעת בחרה ביעקב לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים שלה. בדיווחיה לרשויות השונות ובפרסומיה, היא השתדלה להבליט את המוניטין הרב של יעקב, את פועלו ואת כישוריו, וזאת כאמצעי לגיוס משקיעים פוטנציאליים וכמנוף להאדרת שמה ויוקרתה.

בדצמבר 1999 נכרת הסכם בין הנתבעת ליעקב, לפיו ניתנה לו חבילת מניות יקרות ערך ואופציה לרכישת מניות נוספות בנתבעת. לאחרונה נודע לנאמן, כי יעקב סיים את תפקידו כיו"ר הנתבעת. כמו כן נודע לו, כי בספטמבר 2000 החליט יעקב לממש את כל מניותיו בנתבעת בשווי של 1.7 מיליון דולר, ובדצמבר 2000 מימש גם את האופציות שקיבל מהנתבעת ברווח של 1.6 מיליון דולר.

נאמן טוען, כי לבד מתרומתו הרבה של איש במעמדו של יעקב לעסקי הנתבעת, הרי יעקב היה גורם שבזכותו נוצרה התקשרות בין בנק ההשקעות SANDS BROTHERS לבין הנתבעת, ובנק ההשקעות השקיע בנתבעת עד כה 4 מיליון דולר. התובע מצרף חוות דעת של פרופ' דוד לבהרי, לפיה ערך תרומתו של יעקב לנתבעת נאמד לכל הפחות ב-7.4 מיליון דולר.

לטענת נאמן, הנתבעת חייבת לשלם לו את חלקו ברווחיה בסכום של 2.8 מיליון שקל, בשל היותו זה שקישר בינה לבין יעקב.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1641/01).