מיזוג זוטא נוסף אצל שוקן: דה-מרקר מאחד כוחות עם אי-אונליין

האתר הפיננסי אי-אונליין, שבשליטת קובי שמר, עובר לניהולה של חברת ביזנס נט מקבוצת הארץ; האתר משותף יכלול, בין היתר, תכנים הכלולים כיום באתרי האינטרנט של שתי החברות

לא רק IOL גורמת כאבי ראש וכיס לעמוס שוקן. אשתקד, השיקה קבוצת הארץ יחד עם העיתון המקוון THE STREET.COM, את האתר הפיננסי TheMarker. כמו IOL, כך גם דה-מרקר צבר פופולריות וקהל קוראים נאמן. עם זאת, גם כאן מדובר באופרציה יקרה, המעסיקה עשרות עובדים, שעל פי ההערכות צוברת הפסדים כבדים.

פתרון חלקי למצב הקיים, הוא מהלך של איחוד כוחות עם האתר הפיננסי המתחרה, שמפעילה חברת אי-אונליין, שבשליטת קובי שמר (31%). מיזוג, שבעקבותיו, מקווים הצדדים, יוכלו לחסוך בעלויות כוח אדם (אי-אונליין) ולגבות סכומים גבוהים יותר בגין פרסום באתר המשותף (דה-מרקר).

אי-אונליין משוועת למיזוג לפחות כמו דה-מרקר. החברה, שנוסדה במסגרת חברת הברוקרים אנליסט והיתה חלוצה בתחום המידע הפיננסי המקוון, צוברת הפסדים כבדים מאז היוסדה ועד כה לא הצליחה למנף את קהל המשתמשים שלה לייצור הכנסות (1.6 מיליון שקל בלבד בשנת 2000).

אי-אונליין הנפיקה את מניותיה בבורסה ביוני 2000, במסגרת מהלך של היפרדות מאנליסט, שעדיין מחזיקה 16% ממניותיה. פחות משנה לאחר ההנפקה דיווחה החברה, כי על רקע ההפסדים שצברה אשתקד - כ-11 מיליון שקל - הצטמק ההון העצמי שלה ל-3.3 מיליון שקל בלבד. שווי השוק של אי-אונליין, המנוהלת בידי שי נוביק, עומד על 2 מיליון דולר בלבד, כ-85% מתחת למחיר בו החלה להיסחר.

רואי החשבון של אי-אונליין ציינו, כי הוצאותיה השוטפות של החברה והיקף צריכת המזומנים שלה ברמתה הנוכחית, מחייבים אותה לגייס מקורות מימון נוספים כדי להמשיך ולפעול כעסק חי בשנה הקרובה.

היום הודיעה אי-אונליין, כי התקשרה בהסכם עם חברת ביזנס נט, מקבוצת הארץ מפעילת אתר דה מרקר, להסבת אתר החברה לאתר אינטרנט בעל שם מותג משותף המכיל את שמות המותגים איאונליין ודה-מרקר, שיוחזק ע"י ביזנס נט. האתר משותף יכלול, בין היתר, תכנים הכלולים כיום באתרי האינטרנט של שתי החברות.

לצורך הפעלת האתר המשותף, תעביר החברה לבעלותה של ביזנס נט את אתר אי-אונליין ובכלל זה את כל מאגר הנתונים הפיננסים וכן יישומים שונים שמשמשים להפעלת האתר. בנוסף, תעניק איאונליין לביזנס נט זכות שימוש מוגבלת בזמן בחומרה המשמשת את אתר החברה.

בהסכם נקבע עוד, כי אי-אונליין תקבל הן באתר המשותף והן באתר דה-מרקר (שימשיך לפעול בנפרד) זכויות לקידום, שיווק ופרסום מוצרים ושירותים, קיימים ועתידיים, וכן זכויות שימוש מסוימות בתכנים החדשותיים והפיננסים שיכללו באתר המשותף.