רשות החברות ומשרד החקלאות בוחנים מכירה או פירוק של בנק החקלאות

רשות החברות הממשלתיות בוחנת את עתידו של בנק החקלאות ואמורה להחליט אם לבצע הליך מכירה של הבנק או לפרקו. כך מסרו שר החקלאות, שלום שמחון, ומנכ"ל המשרד, יוסי ישי. לדבריהם, רשות החברות בוחנת גם את האפשרות למכור את החברה הממשלתית אגרידב וכן למכור את מניות המדינה בחברת אגרקסקו.

בנק החקלאות, שהוא חברה ממשלתית, ספג הפסדים כבדים ורשיונו נשלל לפני כמה שנים. פעילותו הנוכחית מתמקדת בגבייה של חובות החקלאים על פי חוק גל ועל פי הסדר הקיבוצים המשלים.

לדברי שמחון וישי, כבר בתקופת כהונתו של החקלאות הקודם, חיים אורון, הוחלט שיש להביא לסיום פעילותו של הבנק, שהפך לבעל תחום פעילות מצומצם ביותר. ישי מסר, שההחלטה לסיים את פעילותו של הבנק נעשתה כבר לפני כשנה, אך המהלך לא הושלם, ועתה בכוונת המשרד להביא להשלמתו.

ישי הוסיף, שבנק החקלאות מחזיק בבטחונות שניתנו לו על ידי החקלאים, ולכן ההחלטה על דרך סיום פעילותו כרוכה בהבטחה שלא ייעשה שימוש בבטחונות שהבנק מחזיק בידיו מעבר לפרעון החובות כלפיו מצד החקלאים.

חברת אגרידב היא חברה ממשלתית המשמשת זרוע ביצועית של משרדי החקלאות והחוץ בתחום הסיוע למדינות מתפתחות. רשות החברות בודקת האם פעילותה יכולה להיעשות באמצעות גורמים פרטיים.

שמחון אמר, שהבדיקה בעניין מכירת מניות המדינה בחברת אגרקסקו מורכבת ונמצאת בראשית הדרך. הבעלות על אגרקסקו מתחלקת באופן שווה בין המדינה לבין מועצות הייצור החקלאיות.