GM במו"מ למיזוג בין סקאיי של מרדוק לחט' יוז

ניוז קורפ, שבבעלות מרדוק, הופכת כך למועמדת המועדפת לשילובה של דיירקט TV, שלה יותר מ-10 מיליון מנויים בארה"ב, עם רשת הלוויין של איל התקשורת רופרט מרדוק

ג'נרל מוטורס האמריקנית הודיעה אתמול (ג'), כי אישרה את המשך השיחות עם תאגיד המדיה ניוז קורפ, במטרה למזג את חטיבת יוז אלקטרוניקס, שהנכס העיקרי שלה היא ספקית הטלוויזיה בלוויין דיירקט TV, עם רשת הלוויין של איל התקשורת רופרט מרדוק.

ההכרזה הופכת למעשה את ניוז קורפ, שבבעלות מרדוק, למועמדת המועדפת לשילובה של דיירקט TV, שלה יותר מ-10 מיליון מנויים בארה"ב, עם סקאיי גלובל נטוורקס, גם היא בבעלות מרדוק, שברשותה אחזקות באסיה, באוסטרליה, באירופה ובדרום אמריקה.

"אנו ממקדים את מאמצנו בניסיון להגיע לעיסקה עם ניוז קורפ", אמר דובר GM. "אנחנו ממשיכים לחפש חלופות, אולם אפשר לומר בביטחון כי השיחות עם ניוז קורפ עומדות במרכז תשומת הלב".

עבור מרדוק מייצגת דיירקט TV נקודת אחיזה נחשקת בשוק הלוויינים האמריקני. שאיפתו למזג את דיירקט TV עם סקאיי גלובל, ואז להעמיד את הישות המאוחדת כגוף נפרד.

הדיונים בין ניוז קורפ ליוז נתקעו מספר פעמים בשבועות האחרונים בשל מחלוקת בסוגיות כמחיר העסקה והשליטה על החברה המאוחדת. "אנחנו מאושרים מההתפתחויות", אמר דובר ניוז קורפ. "ואנו מקווים להתקדם במהירות ולהשלים את גיבושו של הסכם סופי שיביא ליצירתה של חברת הלוויינים הגדולה בעולם".

לאור הידיעות על המיזוג עלו מניות ניוז קורפ ב-2.4% במסחר באוסטרליה, ובמסחר בארה"ב עלו ב-3%, אחרי ירידה של 9% שנרשמה במניה מאז הודלפו הידיעות הראשונות על התרקמות העיסקה.