נדחתה התנגדות ועד האמנים ביפו העתיקה לבנייה במתחם המנזר הארמני

תוכנית המתאר כוללת שיקום, שיחזור, שיפוץ ובנייה של מתחם המנזר הארמני ביפו העתיקה, והרשאה להקמת 22 יח"ד במתחם

בהסכמת ועד האמנים-חוכרים ביפו העתיקה, נדחתה העתירה שהגיש נגד החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א. הוועדה המחוזית דחתה את התנגדות ועד האמנים לתוכנית המתאר החלה על מתחם המנזר הארמני ביפו העתיקה. ועד האמנים ביקש לבטל תוכנית זו ולהחזירה לדיון לוועדה, על מנת שתדון בה בהרכב אחר.

תוכנית המתאר כוללת שיקום, שיחזור, שיפוץ ובנייה של מתחם המנזר הארמני ביפו העתיקה, והרשאה להקמת 22 יח"ד במתחם.

במבוא לעתירה נאמר, כי מדובר בשלב נוסף במערכה שמנהלים תושבי יפו העתיקה נגד הקמתו של פרוייקט מסיבי במתחם המנזר הארמני. העותרים הגישו התנגדות לתוכנית, שנימוקיה הם תכנוניים ואינם רלבנטיים לעתירה. לדבריהם, חלו שינויים מהותיים בהרכב ועדת המשנה להתנגדויות, בין הישיבה הראשונה והשנייה, שבה התקבלה ההחלטה על דחיית ההתנגדות ואישור התוכנית.

העותרים טענו, כי קיימת חובה שתהיה זהות בין ההרכב ששמע את ההתנגדויות ובין ההרכב שדן בהן ונתן את ההחלטה לדחותן. במקרה הנדון, אף אחד מחברי אותו הרכב שהשתתף בדיון הפנימי ובקבלת ההחלטה - לא השתתף בכל הדיונים, ועל כן אין ההחלטה יכולה לעמוד והיא בטלה מעיקרה.

הוועדה המחוזית טענה בתגובה, כי ההליכים התכנוניים נמשכים זמן רב, וההכרעה בהם דורשת לא אחת כינוסן של מספר ישיבות. במצב דברים זה, דרישה נוקשה בדבר זהות פרסונלית מוחלטת של כל חברי הוועדה בכל ישיבותיה תהיה בבחינת גזירה אשר אין מוסדות התכנון יכולים לעמוד בה. (עת"מ 1146/00).