חיים בן-שחר: רפורמת בן-בסט המצומצמת - עדיפה על כל חלופה

"אם בגלל המצב הפוליטי, הכלכלי והתקציבי החמור, אין יכולת לממש אפילו את הרפורמה הזו, חייבים בדחיפות להפריד את ההיי-טק ואת המיסוי הפרסונלי", אמר בן-שחר. לדבריו, יש לטפל מייד בשני נושאים אלה, בלי קשר לרפורמה

"אין סיבה להמיר את הצעת בן-בסט המצומצמת בהצעות אחרות. איני רואה איך אפשר לשפרה". כך אמר היום (ה') פרופ' חיים בן-שחר, על שלוש הצעות הרפורמה במס העומדות על סדר היום.

"ועדת בן-בסט הורכבה מטובי המומחים, שגיבשו תוכנית כוללת, שמגובה בשיקול דעת מקצועי ועבודת עומק. יש לה יתרון מהותי על כל הצעה חלופית, בשל עומקה. אני רואה בה את הרפורמה המבוססת והמוצדקת", אמר בן-שחר.

לדברי בן-שחר, לרפורמת בן-בסט המצומצמת יתרון על פני כל הצעה אחרת. ההצעה המצומצמת מתבססת על מיסוי הון, ריווח ממותן של מדרגות המס, מיסוי פרסונלי ופתרון בעיית ההיי-טק.

"אם בגלל המצב הפוליטי, הכלכלי והתקציבי החמור, אין יכולת לממש אפילו את הרפורמה הזו, חייבים בדחיפות להפריד את ההיי-טק ואת המיסוי הפרסונלי", אמר בן-שחר. לדבריו, יש לטפל מייד בשני נושאים אלה, בלי קשר לרפורמה.

בן-שחר הוסיף: "אני מתרשם מהכוונות הרציניות של 'צוות 100 הימים' של שרון, אולם זה לא מספיק. בתכנון רפורמה במס יש לעשות חישובים מפורטים על השפעת הרפורמה על חלוקת ההכנסות וסעיפי תקציב המדינה. לדעתי, מידע זה לא עמד לרשות הצוות.

"טעות להביא הצעה מבחוץ, שלא עובדה גם באוצר. יש לבדוק מה ניתן למזג מההצעה החדשה של 'צוות 100 הימים', בתוכנית שמגבש האוצר על בסיס רפורמת בן-בסט המצומצמת".