לאחד: ישראל בגדה ורימתה אותי; אשוב ללבנון לאחר נסיגת סוריה

"ברק סירב להיפגש איתי לאחר הנסיגה; ממשלת צרפת ממשיכה לסרב להעניק לי מקלט"

"ישראל בגדה בי ורימתה אותי. ואני צופה שאוכל לחזור ללבנון, כאשר ייסוג ממנה הצבא הסורי. אני לא חושש לעמוד בפני בית משפט". כך אומר מפקד צד"ל לשעבר, אנטואן לאחד, בראיון למגזין הערבי "אל-ווסט", לציון שנה לנסיגת צה"ל מלבנון. למרות טענותיו הקשות כלפי ישראל, אמר לאחד, כי אינו מצטער על שיתוף הפעולה עם ישראל ותוקף את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. "שיתפתי פעולה עם ישראל למרות שהרגשתי שהישראלים בגדו בי. אני לא מצטער על שיתוף הפעולה הזה, המדיניות הישראלית היתה לטובת לבנון ולטובת צד"ל ורק ראש הממשלה, אהוד ברק, שינה את המדיניות הזו".

לאחד אומר, כי לאחר ששב מצרפת ושמע על החלטת ברק לסגת מלבנון, הוא סירב להיפגש עימו. בתגובה, הוא טוען, סירב ברק מאוחר יותר להיפגש עימו במשך שלושה חודשים.

לאחד אמר עוד, כי הוא מוכן לשוב ללבנון אם ייסוג משם הצבא הסורי: "אני לא חושש לעמוד בפני בית משפט, ואני צופה שאוכל לחזור ללבנון כשייסוג ממנה הצבא הסורי. אם מערכת המשפט היא מערכת חופשית, אין לי ספק שהיא תבטל את גזר דין המוות ותעניק לי חנינה. אני בסך הכל פעלתי למען האינטרסים של לבנון והעם הלבנוני".

לדבריו, אנשי צד"ל לשעבר שבחרו לחזור ללבנון ולעמוד בפני משפט, התייעצו עימו קודם לכן.

רבים מהלבנונים שהוא פוגש בחו"ל, אומר לאחד, תומכים בו בחשאי ומבינים שסוריה מפעילה בלבנון מדיניות של הפרד ומשול, והיא זו שעומדת מאחורי העוינות לה זוכים הוא ויתר אנשי צד"ל לשעבר.

לאחד, המתגורר בישראל מאז הנסיגה, אומר, כי "ממשלת צרפת ממשיכה לסרב להעניק לי מקלט" וכי לנוכח עמדתה זו, הוא נאלץ לפגוש את בני משפחתו המתגוררים בצרפת במדינות אחרות באירופה.

לאחד גילה, כי נערכה עיסקה בינו ובין צרפת, שבמסגרתה שוחררה האסירה הלבנונית סוהה בשארה, שניסתה להתנקש בחייו, כך שלדעתו, צרפת צריכה להעניק לו מקלט מדיני.