מינהרה באורך 500 מטר תחבר בין דרך שבעת הכוכבים לאזה"ת הרצליה

תוכנית לחפירת מינהרה באורך של יותר מ-500 מטר, שתחבר בין דרך שבעת הכוכבים לרחוב מדינת היהודים בהרצליה, מצויה בשלבי תכנון מתקדמים. כך מסר מנכ"ל עיריית הרצליה, אבי חודין.

חודין ציין, כי המינהרה תאפשר לכל מי שמגיע מהרצליה לאיזור התעשייה להימנע מכניסה לאיזור צומת הסירה. המינהרה תעבור מתחת לנתיבי איילון וכביש חיפה, והיא תתחבר ישירות לאיזור התעשייה. חודין מסר, כי עלות העבודות מוערכות בכ-60 מיליון שקל. לדבריו, הוחלט להעדיף את התוכנית לחפירת המינהרה, כדי להימנע מגשר עילי שהיה פוגע באיכות חיי התושבים המתגוררים בסמוך. חודין מעריך, כי העבודות יחלו בשנה הבאה והן יימשכו כשנתיים.

חודין ציין, כי עיריית הרצליה מקדמת במקביל תוכנית להקמת מרכז תחבורה בדרך שבעת הכוכבים. מרכז התחבורה יכלול את התחנה המרכזית החדשה של הרצליה ותחנת הרכבת, והוא יהיה על שטח של כ-100 דונם. הפרוייקט גם כולל תוכנית להקמת מרכז לתעשיות היי-טק בסמוך. חודין מעריך, כי הנגישות התחבורתית למרכז החדש תעודד יזמי היי-טק לפעול במקום. לדבריו, הפרוייקט מצריך גם הפקעות שטחים.

חודין הוסיף, כי כדי להקל על עומסי התנועה הכבדים באיזור התעשייה של הרצליה, ייסלל כביש שיחבר בין המרינה לכביש החוף. למעשה, מדובר בכביש מקביל לשדרות הגלים. "העלויות של הקמת הכביש מוערכות ב-12-10 מיליון שקל, והעבודות יחלו לאחר סיום הליך ההפקעה".