חברת הבנייה א. לוי מתנגדת למכירת הפעילות הבנקאית של בנק כרמל

א.לוי השקעות ובניין הינה חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסה. לטענתה, מכירת הפעילות הבנקאית באמצעות מכירת כל מניות הבנק, שנרכשו קודם לכן בכפייה מבעלי המניות, מהווה למעשה את חיסול עיסקי הבנק

חברת א. לוי השקעות ובניין, המחזיקה בכ-3.72% במניות בנק כרמל למשכנתאות, הודיעה ביום ה' האחרון לבית המשפט המחוזי בתל אביב על התנגדותה לאישור ההסדר המוצע למכירת הפעילות הבנקאית של בנק כרמל.

א.לוי השקעות ובניין הינה חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסה. לטענתה, מכירת הפעילות הבנקאית באמצעות מכירת כל מניות הבנק, שנרכשו קודם לכן בכפייה מבעלי המניות, מהווה למעשה את חיסול עיסקי הבנק ובמידה רבה הודאה של בעלי השליטה ומועצת המנהלים בכישלונם בניהול הפעילות הקיימת.

א. לוי, באמצעות עו"ד נועם שרון, טוענת, כי ההסדר המוצע לוקה בחוסר הגינות מסחרי. לטענתה, סיווג המשתתפים באסיפות הכלליות שכינס הבנק בהצבעה לאישור ההסדר לא נעשה כנדרש. זאת, בהתחשב בניגוד עניינים מהותי שיש לחלק מבעלי המניות שהשתתפו באסיפה המיוחדת.

לחילופין, מבקשת א. לוי השקעות מבית המשפט לשנות את תנאי ההסדר כך שההצעה לרכישת מניות הבנק מידי בעלי המניות הקיימים תיעשה בדרך של הצעת רכש מלאה.

(ב.ש.א 4139/01).