"פרל הארבור": להיט בבתי הקולנוע בארה"ב בסוף השבוע

גרף 75 מיליון דולר בארבעת ימי סוף שבוע שכללו את יום הזיכרון בארה"ב

זה לא היה ה"פיצוץ" לו חיכו בהוליווד, אולם הסרט המלחמתי "פרל הארבור" גרף 75.1 מיליון דולר בארבעת ימי סוף השבוע הארוך של יום הזיכרון האמריקני, ודורג במקום השני ברשימה ההסטורית של שוברי הקופות בארבעת ימי ההקרנה הראשונים.

בסוף השבוע של יום הזיכרון (MEMORIAL DAY), סרט זה של חברת וולט דיסני דורג במקום הראשון בהכנסות הקופתיות, לפני הקומדיה המצוירת "שרק" (SHREK) עם 54.2 מיליון דולר, וסרט ההרפתקאות "המומיה חוזרת" עם 19.1 מיליון דולר. פרל הארבור, מהסרטים שזכו לפרסומת הרבה ביותר השנה, יצר ציפיות רבות בטרם יצא לאקרנים ביום ו' ב-3,214 בתי קולנוע בארה"ב ובקנדה בו זמנית.

אורך הסרט צימצם את כמות ההקרנות רבים מהאנליסטים ציפו להכנסות של 90 עד 100 מיליון דולר בארבעת ימי ההקרנה הראשונים, אולם הם לא לקחו בחשבון שאורכו של הסרט, שלוש שעות, מקטין את כמות ההקרנות.

הסרט, שבוים על ידי מייקל באי, בכיכובם של בן אפלק וקייט בקינסייל, נחשב לסרט היקר ביותר שאושר איי פעם להפקה. עלותו הסתכמה ב-140 מיליון דולר.

מאמצי השווק של דיסני, שכללו חגיגות במיליוני דולרים בהקרנת הבכורה של הסרט בהוואי, גרמו לגל של מודעות מאסיבית לאירועי פרל הארבור בדצמבר 1941.

רשתות הטלוויזיה והעיתונים יצאו בכתבות וסיפורים רבים אודות הסרט או הפצצת היפאנים במלחמת העולם השנייה. דמות ממסוחרת מיוחדת של חיל אמריקני בפרל הארבור יצאה לשוק.

"מעולם לא ראינו בעבר מודעות כה רבה", אמר המנהל בוולט דיסני האחראי על ההפצה, צ'אק וויאנה.

התקפת היפנים על בסיס חיל האוויר והצי האמריקנים בפרל הארבור התרחשה אור ליום 7 בדצמבר 1941 והכניסה את ארה"ב למלחמת העולם השנייה