בעלי מניות באירוטים הנדסה מבקשים להפסיק את קיפוחם בחברה

אירונאוטיקס יו.אי.וי. עוסקת במו"פ ובייצור ושיווק של מערכות אויוניקה ומערכות בקרה ושליטה של מזל"טים

צביקה ושושנה נווה בעלי מניות ודירקטורים בחברת אירוטים (הנדסה), המחזיקה ב-23.5% ממניות חברת אירונאוטיקס יו.אי.וי. סיסטמס, הגישו לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה להסרת קיפוחם בחברה. אירונאוטיקס יו.אי.וי. עוסקת במו"פ ובייצור ושיווק של מערכות אויוניקה ומערכות בקרה ושליטה של מזל"טים. צביקה נווה משמש כיו"ר הדירקטוריון ונשיא החברה.

השניים מבקשים מבית המשפט להורות לאירוטים ואירונאוטיקס להימנע מהדחתם או העברה מכהונתם כדירקטורים באירוטים. השניים ביקשו גם שיועברו להם הדוחות הכספיים של 2 החברות כולל חברות הבת לרבות חברת אירובוט טכנולוגיות ודו"חות מפורטים הנוגעים לעסקי החברות.

בית המשפט דחה את בקשתם לצו מניעה זמני האוסר קיום אסיפת בעלי המניות של אירוטים שנועדה ליום 24.5.01 להפסקת כהונת השניים כדירקטורים.

ביהמ"ש קבע כי המבקשים אינם מצביעים על זכות שהוקנתה להם בהסכם או במסמכי היסוד של החברה להוסיף ולשמש כדירקטורים, וע"פ תקנון החברה העברת דירקטורים מכהונתם בסמכות האסיפה הכללית.

בכתב התביעה נטען, כי צביקה נווה, שלדבריו בעל ניסיון של שנים רבות בתחום המזל"טים, יזם והקים ביחד עם אנשי מקצוע נוספים את חברת אירוטים שהשתלבה בשנת 97' בחברת אירונאוטיקס. לטענת התובעים, בתחילת פברואר הועברו לצד ג' מניות אירונאוטיקס שהיו בבעלות אירוטים אשר בה התובעים הינם בעלי מניות. כך שאירוטים אינה מחזיקה עוד במניות אירונאוטיקס. לטענת התובעים, כל זאת נעשה כדי לנשלם מזכויותיהם באירונאוטיקס.

המשיבות הכחישו את טענת השניים וטענו, כי ע"פ תדפיס רשם החברות שהוצא לפני כשבוע מחזיקה אירוטים מחזיקה ב-23.5% ממניות אירונאוטיקס. עוד נטען, כי באירונאוטיקס שותפים חברות יואל, האחים עופר, והתעשייה האווירית.

לטענת המשיבות בקשת צו המניעה הזמני הוגשה לא בשל היותה הכרחית להגנה על זכויות המבקשים אלא כדי להבטיח זכויות שמעולם לא הוקנו להם. (ת.א 1868/01).