גם אתרי התוכן של העתונות הכתובה מפסידים: מעריב אינטרנט רשמה ב- 2000 הפסד של 2.7 מיליון שקל והכנסות של 1.3 מיליון שקל

החברה מוחזקת ע"י העיתון מעריב ואייל רינות, גיסו של עופר נמרודי; ההסתמכות על מערכת מעריב הקטינה את ההפסד ביחס לאתרי תוכן אחרים: בשנה החולפת הפסידה וואלה תקשורת 22.9 מיליון שקל, ו-IOL של קבוצת הארץ הפסידה כ-25 מיליון שקל

חברת מעריב אינטרנט, העוסקת בהעלאת העיתון וכתבי העת של קבוצת מעריב לרשת האינטרנט, סיימה את שנת 2000 עם הכנסות של 1.3 מיליון שקל והפסד של 2.7 מיליון שקל. בשנת 99', לא נזקפו לה הכנסות כלל והפסדיה עמדו על 274 אלף שקל. כך עולה מתשקיף שפרסמה חברת הכשרת הישוב, בעלת השליטה במעריב.

מעריב אינטרנט מוחזקת ע"י מעריב (75%) ואייל רינות (25%). רינות מנהל את החברה ביחד עם אישתו, סמדר נמרודי-רינות, אחותו של עופר נמרודי.

החברה הוקמה במאי 99' והיא מפעילה אתר אינטרנט תחת הכתובת maariv.co.il. האתר מציג מדי יום מאות דפים המתעדכנים אחת ליום, הכוללים את כל מוצרי מעריב היומיים והאחרים, מבזקי חדשות שוטפים, וקטעי וידאו חדשים המשודרים ע"י כתבים מהשטח בזמן אמת.

כמו כן מציע האתר שירותי צ'ט, פורומים, מנועי חיפוש וארכיון, ולוחות נדל"ן, כלי רכב, דרושים וכללי. מעריב אינטרנט מקבלת את כל השירותים העיתונאיים מהעיתון מעריב (בניגוד לאתר Ynet של קבוצת התקשורת הגדולה האחרת, ידיעות אחרונות, שמפעיל מערכת עצמאית).

ההסתמכות על המערכת הקיימת של עיתון הנייר היא ככל הנראה סיבה מרכזית לכך שהפסדי מעריב אינטרנט קטנים יחסית לאלה של אתרי תוכן אחרים בעברית: בשנה החולפת הפסידה וואלה תקשורת, מפעילת האתר הפופולרי בישראל, 22.9 מיליון שקל, ואילו IOL של קבוצת הארץ הפסידה כ-25 מיליון שקל (הכנסות של 3.8 מיליון שקל בלבד).

וואלה ו-IOL, שהשלימו השבוע את המיזוג ביניהן, המשיכו להפסיד בקצב דומה גם ברבעון הראשון של השנה: 6.8 מיליון שקל (וואלה) ו-5 מיליון שקל (IOL). על רקע קצב שריפת המזומנים הגבוה של השתיים, יזרימו בעלי המניות - בעיקר בזק בינלאומי והארץ - 9 מיליון דולר לחברה הממוזגת.