ישיבת הקרן החדשה לישראל - בחיפה

הקרן מבקשת להזדהות עם גורמים יהודים וערבים המאמינים בחיים משותפים

הקרן החדשה לישראל תקיים את ישיבת ההנהלה הבינלאומית שלה בצפון הארץ, כדי לחזק את האירגונים והפעילים הנאבקים למען צדק חברתי. הישיבה השנתית תתקיים בחיפה בתאריכים 27-24 ביוני.

אליעזר יערי, מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, אומר כי "ישיבת ההנהלה מתקיימת באחד מפרקי הזמן הקשים והסוערים ביותר שעברו על מדינת ישראל, כמו גם על 'הקרן החדשה לישראל'. בחרנו לקיים את הפגישה בצפון השנה, כדי לחזק את אותם גורמים בחברה היהודית ובחברה הערבית, המאמינים ביצירת חיים משותפים, המבוססים על צדק חברתי וכבוד הדדי כבסיס לקיום המשותף, ומתוך קריאה לחידוש הדיאלוג הדמוקרטי בין אזרחים ומנהיגים בישראל, יהודים וערבים".

ישיבת ההנהלה מתקיימת השנה על רקע תמורות והישגים חשובים, שרשמה לעצמה הקרן באחרונה: מיד לאחר אירועי אוקטובר היא ריכזה את המאמץ הציבורי להקמת ועדת חקירה ממלכתית ומימנה חלקים ממנו; במארס השיקה הקרן תכנית חינוך לדמוקרטיה והגברת לימודי אזרחות; במאי הקימה את השותפות הפיננסית למאבק למען איכות הסביבה והפלורליזם הדתי בישראל, לאחר שאיחדה את משאביה בתחומים הללו עם קרן קרב, קרן דורות ונתן קאמינגס.

ישיבת ההנהלה עומדת השנה בסימן גידול משמעותי בגיוס הכספים בישראל. בשנת 2000 חצתה הקרן את רף מיליון הדולר בגיוס הכספים בישראל.