במשך שנים, תושבים מחלקה המערבי ביותר של נפאל התלוננו על ניתוקם הפיסי מיתר
הממלכה. כעת, לאחר שמומחים מהודו ונפאל סיימו בהצלחה שרשרת של בדיקות ופיקוח
בפרויקט גדול הכולל 22 גשרים באיזור קוהלפור-מהקאלי, אין מקום לתלונות. יוזמת
הפרויקט היא ממשלת הודו, אשר מימנה את רוב הפרויקט - 1.088 מיליארד רופי (כ-25
מיליון דולר) מתוך עלות כוללת של 1.28 מיליארד רופי. להודו ונפאל קשרים הדוקים,
וכלכלת נפאל למעשה תלויה באחות הגדולה מדרום.
העבודות בפרויקט החלו בשנת 1996, ולמרות הפסקות רבות במהלכו, וקשיים הנובעים
מתוואי גיאוגרפי ייחודי, הושלם אשתקד הגשר ה-22 והאחרון. עם השלמתו, הושלם
גם ציר התחבורה הראשי (והיחידי...) בנפאל, החוצה את הממלכה ממזרח למערב, ועובר
בין היתר גם בקטמנדו ובפוקרה. אורך הציר, שנקרא על שם המלך המנוח מהנדרה, הוא
1,024 ק"מ. בסלילת הדרך, שמכונה בציניות-משהו "היי-וואי", השתתפו הודו (70%),
בריטניה, ארה"ב ורוסיה. מעבר לקירוב בין חלקי נפאל השונים וביסוס תחושת הלאומיות
אצל תושבי המערב הרחוק, יסייעו הגשרים ורשת התחבורה שהתאפשרה בזכותם בפיתוח
מואץ של מערב נפאל, שסבלה מהזנחה. בנוסף, יקרב הפרויקט את הגישה לניו-דלהי
ולמערב אוטאר-פראדש ההודית (איזור רישיקש, עד צ'אנדיגר). דבר זה יאפשר להגדיל
את התיירות מהודו ואף את ההשקעות ההודיות. בראייה גדולה עוד יותר, צופים בנפאל
גם התקדמות עצומה באפשרויות הסחר עם פקיסטאן ואיראן שממערב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.