בנה"פ ומגדל עשויים להזרים הון לחברת מנטרג'י כדי למנוע את קריסתה

מנטרג'י, הפועלת בעיקר בתחום הוראת מקצועות ההיי-טק והלימוד מרחוק, מנהלת מו"מ עם הבנקים כדי להגיע להסדר בנוגע לחובותיה. מסיבה זו גם איחרה בהגשת דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון

בנק הפועלים הגיש ביום חמישי שעבר בקשת פירוק לחברת מנטרג'י (MNTE), גילת תקשורת לשעבר, אך חזר בו אתמול (א') מהבקשה. הסיבה להגשת הבקשה היתה חוב של 30 מיליון דולר של החברה כלפי הבנק.

מנטרג'י, הפועלת בעיקר בתחום הוראת מקצועות ההיי-טק והלימוד מרחוק, מנהלת מו"מ עם הבנקים כדי להגיע להסדר בנוגע לחובותיה. מסיבה זו גם איחרה בהגשת דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון. בנוסף לחוב כלפי בנק הפועלים, לחברה יש גם חוב של 23 מיליון דולר כלפי בנק לאומי, וכן חוב כלפי שמרוק, זרוע ההשקעות של קבוצת דיסני.

למצב אליו נקלעה מנטרג'י נראים שני פתרונות אפשריים. הפתרון הפחות סביר, במיוחד לאור הסרת בקשת הפירוק של בנק הפועלים, הוא פירוק החברה ופתיחה ב"מירוץ נושים" לתפישת נכסי החברה, תוך דגש על המזומנים שבקופתה.

הפתרון הסביר יותר הוא שילוב של פריסת חובות החברה על פני מספר לא מועט של שנים, במטרה לשפר את מבנה המאזן של מנטרג'י, וכן הזרמת הון לחברה. הזרמת ההון תבוצע הן על-ידי בעלי המניות הקיימים, ובראשם בנק הפועלים ומגדל, והן על-ידי המרת חלק מחובות החברה כלפי הנושים למניות.