החברה להגנת הטבע: כבר סופחו שטחים לי-ם שלא נבנה עליהם דבר

איריס האן, מתכננת מטעם החברה להגנת הטבע, מתחה ביקורת על שיטת החישוב בה נקטה עיריית ירושלים כדי להוכיח שהיא זקוקה לתוספת כה גדולה של שטחים

ועדת הגבולות שמינה משרד הפנים לעניין בקשתה של ירושלים לתוספת שטחים על חשבון המועצה האיזורית מטה יהודה, המשיכה לשמוע גם בשבוע שעבר (ב') את טענות הארגונים הירוקים כנגד סיפוח השטחים.

איריס האן, מתכננת מטעם החברה להגנת הטבע, מתחה ביקורת על שיטת החישוב בה נקטה עיריית ירושלים כדי להוכיח שהיא זקוקה לתוספת כה גדולה של שטחים. לטענת האן, שאיפותיה של ירושלים נוגדות את דעת כל המתכננים, ביניהם תוכנית המתאר הארצית ותוכנית המתאר המחוזית, וכי הנתונים הסטטיסטיים בהם היא דבקה מופרכים מן היסוד.

האחראי בחברה להגנת הטבע על הרי ירושלים, אברהם שקד, הסביר כיצד קרה שמאז סיפוח שטחי ועדת קוברסקי לירושלים, לא נבנה אפילו מ"ר אחד בשטחים אלה. לדעת שקד, הסיבה לכך היא, שאמנם קוברסקי שוכנע שיש לצרף את השטחים לירושלים, אך מלבדו כל גורמי התכנון הבינו שאין שום סיבה לבנות על שטחים אלה, וכי יש לשמור אותם כשטחי טבע ונוף.

שקד חזר שוב על הטענה, לפיה תוכנית הסיפוח היא לא יותר מקנוניה של חוכרי קרקעות ושל יזמים, שכל רצונם הוא להפיק רווח כלכלי מפיתוח השטחים תוך פגיעה בעיר ירושלים.