משרד התקשורת דן בשחרור תדרים לטכנולוגיית BLUETOOTH

בעקבות פניה משותפת של הפורום הישראלי לאינטרנט נייד IMIF ופורום ה- Bluetooth הישראלי

בעקבות פניה משותפת של הפורום הישראלי לאינטרנט נייד IMIF ופורום ה- Bluetooth הישראלי נערכה פגישה בשבוע החולף עם גורמים בכירים במשרד התקשורת. בפגישה הציגו חברי הפורום את החשיבות של הקצאת מלוא תחום התדרים שבין 2400 ל- 2483.5 מה"ץ לשימוש טכנולוגיית התקשורת האלחוטית Bluetooth.

הפניה נעשתה ביוזמתם של אירה קאהן, י"ור הפורום לאינטרנט נייד (IMIF) ומנהל פיתוח עסקי ומוצרים ביורוקום תקשורת סלולרית, אלכס ויסמן יו"ר ועדת הרגולציה של הפורום וסמנכ"ל בחברת הייעוץ ארתור אנדרסן, ופליקס אשד, יו"ר פורום ה- Bluetooth הישראלי.

משרד התקשורת עדכן את משתתפי הפגישה על תפיסות של חלק מהתדרים ועל פעילותו של המשרד לפתוח את התדרים לשימוש חופשי של הציבור, ועל הקשיים שבתהליך.

מסביר אירה קאהן: "תחום התדרים לטכנולוגיית ה- Bluetooth מוגבל ע"י משרד התקשורת לרוחב ספקטרום חלקי בלבד. כל עיכוב נוסף בתקינה עלול לגרום נזקים רבים למדינת ישראל הן במישור הכלכלי והן במישור התדמיתי".

יצוין כי מלבד ישראל, רק מדינות מלזיה וספרד מגבילות היום את השימוש בתדרים בעוד בשאר רחבי העולם לא קיימת הגבלה כזו.

כבר היום, מירב מוצרי קצה התומכים ב-Bluetooth משתמשים בכל רוחב הספקטרום ולכן לא ניתן לייבאם ארצה באופן חוקי. הטכנולוגיה תאפשר תקשורת אלחוטית במחירים זולים, תוך שידור בעוצמות הנמוכות בהרבה מן המקובל כיום (למשל, כבר היום ניתן לרכוש דיבורית אלחוטית המשדרת בהספק 1mW).

משמעות שחרור תחומי התדר היא שעם מתן האישור אפשר יהיה מיד לייבאם ולא לצורכי ניסוי בלבד.

במהלך הפגישה, הועלו היבטים שונים לשחרור הרמות השונות המוגדרות בפרוטוקול ה- Bluetoothביניהם: הסיכויים לפתיחת רמה 2 ורמה 3, שתי רמות ההספק הנמוכות של Bluetooth, המאפשרות קיום תקשורת Bluetooth עד לטווח של 10 מטר, שחרור תחום התדר האמור במלואו לשימושי Bluetooth, מתן אישור סוג לאמצעים הפועלים בעוצמות נמוכות ומתן אפשרות לבצע ניסויים והתקנות ניסיון בארץ.

"מדינת ישראל מובילה בפיתוח אמצעים אלחוטיים, ובפיתוח יישומים ומוצרים מתקדמים בתקשורת סלולרית בכלל והאינטרנט הנייד בפרט", הדגיש אירה קאהן. "זו תהיה אבן דרך חשובה עבור חברות טכנולוגיות ישראליות המובילות בעולם בפיתוחים עבור טכנולוגיית ה-Bluetooth ובשורה חשובה לצרכנים בישראל שיוכלו ליהנות בעתיד מאינספור מוצרי ויישומי Bluetooth המוצעים על ידי יצרני ה-PC, המחשבים הנישאים, מחשבי כף היד וכל מכשיר דיגיטלי אחר", הוא הוסיף.