פרס וולגין ל"חתונה מאוחרת"

כל פרסי הטלוויזיה בפסטיבל ירושלים הוענקו להפקות של רשת

הדרמה "מיי פירסט סוני" וסדרת הדרמות "שיעור מולדת" של רשת, זכיינית ערוץ 2, גרפו את כל פרסי הטלוויזיה בפסטיבל ירושלים, שננעל אתמול (מוצ"ש). הסרט "חתונה מאוחרת", שבמימונו השתתפה שידורי קשת, זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר.

בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר זכו אורי ובני ברבש, אורי סבג ועינת ביקל על "מיי פירסט סוני". בני ברבש אף זכה בפרס על התסריט הטוב ביותר על הדרמה, שמבוססת על ספרו באותו שם.

סדרת הדרמות "שיעור מולדת" בבימויו של חיים שריר, ובעריכתם של רנן שור ואורית אזולאי זכתה בכל הפרסים בתחום הדרמות הבודדות. הדרמה "אמא ו'" זכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר שהוענק לבמאי שחר רוזן, בפרס ההפקה שהוענק לדנה הפקות, ובפרס השחקנית הטובה ביותר שהוענק לשחקנית לבנה פינקלשטיין. איתן ענר הבמאי של "פרצוף של פוקר" זכה בפרס מיוחד על בימוי, והתסריטאים דורית חכים וציון רובין מ"קראוון 841" זכו בפרס מיוחד על התסריט.

מרשת נמסר, כי הזכיות מסמנות תחילתה של שנה יוצאת דופן בתחום הפקות המקור, כאשר למעלה משלושה מיליון דולר מושקעים בהפקות אלו בלבד, בנוסף להפקות רבות אחרות הנמצאות בשלבי הפקה שונים.

ארבעה פרסים ניתנו לסרטים שהופקו בשיתוף שידורי קשת. בפרס המרכזי בפסטיבל, פרס וולגין לסרט עלילתי באורך מלא, זכה, כאמור, הסרט "חתונה מאוחרת" בבימוי דובר קוסאשווילי ובהפקת מארק רוזנבאום ואדגר טננבאום. הבמאי זכה אף בפרס קרן ירושלים לבמאים ישראלים חדשים. הסרט נעשה בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי, שידורי קשת וארטא האירופית.

במענק התפנות מטעם הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, המוענק לשם הבטחת המשך עבודת היוצרים בתחום היצירה המקורית, זכה הסרט "המפתח" בבימויים של דן ונואית גבע.

בפרס החוויה היהודית לסרט תיעודי, זכה הסרט "לפניך ברעדה" בבימוי סנדי שמחה דובובסקי ובהפקת פליפה קוברסקי.

עוד זכו בפרס הסרט התיעודי "זמני" של איילת מנחמי ואילונה אריאל, בפרס לסרט הקצר זכה "קצר" של עמיר גלעד ואלירן קנולר. פרס נגה תקשורת, שירות הסרטים וסינמטק ירושלים ניתן לסרטה של נורית קידר "קשר השתיקה", שהפיק דן סיטון.