8 הרוגים בהפצצת צה"ל על מטה החמאס בשכם, בהם פעיל מרכזי

על פי מקורות פלשתיניים, בין ההרוגים 2 ילדים * השייח' יאסין: "נחצו כל הקווים האדומים"

מקורות פלשתינים מדווחים על 8 הרוגים, מהם 2 ילדים, בהפצצת צה"ל בשכם, היום (ג') בסביבות השעה 14:00. ככל הידוע, הבניין שהופצץ הוא משרדי תנועת החמאס בשכם.

נראה, כי מדובר בפגיעה קשה ביותר במטה הארגון. על פי מקורות פלשתינים, בין ההרוגים נמנה גם הפעיל המרכזי של החמאס בעיר, ג'מאל סלים, ושומר ראשו, עומר מנסור.

במקום ישנה פעילות ערה של כוחות הביטחון הפלשתינים, וכן של אמבולנסים ורכבי הצלה. מספר הפצועים עדיין אינו ברור. הרשות הפלשתינית טרם הגיבה לתקיפה, ואילו מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, אמר: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים. על הישראלים לדעת כי ישלמו את המחיר. דמנו אינו זול". דובר צה"ל מסר, כי צה"ל אינו מתייחס לפי שעה למקרה.

ג'מאל סלים נחשב לפעיל הפוליטי הבכיר של החמאס בשכם ובגדה כולה. רק לפני שבוע פירסם הודעה, בעקבות חיסול פעיל הארגון סלאח דרוואזה, שבה איים כי החמאס "ינקום בישראל".

מקורות פלשתינים מדווחים, כי פעיל הג'יהאד האיסלאמי, חמודה מדהון, נהרג היום מירי חיילי צה"ל במעבר קרני ברצועת עזה. מדהון, סטודנט באחת מהאוניברסיטאות בעזה, היה פעיל ב"גדודי ירושלים", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.

תחילה נפוצה ידיעה כי הוא נורה על ידי כוחות הביטחון הפלשתינים, שניסו למנוע חילופי אש במקום, אולם מקורות בג'יהאד האיסלאמי אומרים, כי בדיקה שבוצעה העלתה כי הוא נהרג מירי צה"ל.

גורם בג'יהאד האיסלאמי אמר ל-YNET, כי בארגון דוחים את "פשעי החיסול והמלחמה המלוכלכת". לדבריו, תנועתו נלחמת בכיבוש, ותגובתה תבוא בקרוב מאוד. "כדאי לישראל לסגת מהר מהשטחים, מכיוון שהאדמה תבער מתחת לרגליה בעקבות המשך מדיניות החיסולים והכיבוש", אמר אותו גורם.

דובר צה"ל מכחיש את הטענות. מתחקיר צה"ל עולה, כי במקום לא התנהלו היום כל חילופי אש, וככל הנראה מדובר בירי פנים-פלשתיני. מדובר צה"ל נמסר, כי הטענה השקרית מצטרפת להסתה חסרת הרסן של הפלשתינים.