אי.סי.טל רוכשת חברה בת של טלרד בכ-11 מיליון דולר במניות

Neteye מפתחת פתרונות למניעת הונאות ברשתות IP * קונצרן כור הוא בעל השליטה בשתי החברות

אי.סי.טל (ECTX), חברת הבת של אי.סי.איי (ECIL), חתמה על חוזה עם טלרד נטוורקס, על פיו תרכוש את החברה הבת NetEye, הנמצאת בבעלות מלאה של טלרד בכ-11 מיליון דולר במניות.

NetEye עוסקת, כמו אי.סי.אל, בתחום ההונאות בזמן אמת, והרכישה אמורה לספק לאי.סי.טל פתרונות על גבי רשת ה-IP לספקיות תקשורת. NetEye הוקמה בתחילת שנת 2000, כספין אוף מתוך חברת טלרד.

על פי ההסכם, יירכשו כלל מניות NetEye תמורת 850,000 מניות רגילות של אי.סי.טל, וכן מיליון אופציות הניתנות להמרה למניות על פי מחיר מימוש של 24 דולר, בתוספת 250 אלף אופציות הניתנות להמרה על פי מחיר מימוש של 28 דולר. מניית אי.סי.טל נסחרת סביב 13 דולר כך שמדובר בעיסקה בהיקף כספי של כ-11 מיליון דולר (ללא האופציות). העסקה צפויה להיות מושלמת בתחילת הרבעון הרביעי של 2001, בכפוף לאישור בעלי המניות של אי.סי.טל.

כדאי לשים לב שבשתי החברות שולט למעשה קונצרן כור - באי.סי.טל דרך אי.סי.איי ובנטאיי דרך טלרד. אם תרצו, מדובר בעיסקה "בתוך הבית" מבחינת כור.

יכולות Neteye בתחום ה-IP עמדו בבסיס ההחלטה לרכישה. זאת, לאור העובדה הפשוטה שמשום אופיו הפתוח והפשוט של פרוטוקול ה-IP, כל בעל ידע מינימלי ברשתות IP יכול להשתמש ברשת כרצונו. מנכ"ל החברה, בני בלין, אף אמר באחרונה ל"גלובס" כי: "בעתיד יהיה להאקרים תמריץ גדול יותר לפרוץ לרשתות IP, כי יהיה שם הרבה יותר כסף. היום, ההאקרים פורצים לרשתות האלו כדי להראות כמה הם חכמים. בעתיד הם אפילו יפיקו רווחים מהפריצות".

נט-איי הוקמה, כאמור, בינואר 2000 כספין-אוף מתוך טלרד. את פעילותה החלה לפני שלוש שנים, כאשר פיתחה טלרד פתרונות לפרויקטים בעבור נורטל, שטלרד היתה מרכז הפיתוח שלה בארץ. בשלב מסוים החליטו בטלרד להוציא את פעילות הקבוצה מתוך החברה. לאחר הצטרפותו של בלין, הוחלט למקד את פעילות החברה בפתרונות לתחום רשתות התקשורת בדור הבא, כאשר בסיס הטכנולוגיה הוא הידע שצברו בחברה ביכולת איסוף הנתונים ברשת, ויכולת העיבוד שלהם.

באי.סי.טל מאשרים היום את ההנחה, על פיה רכישת פעילות שהיתה מיועדת בעבר לנורטל, תעזור לחברה במאבק מול מתחרות כמו נורטל. מנכ"ל החברה, אהרון שייך, אמר עם השלמת העסקה כי "רכישת NetEye מהווה צעד חיוני נוסף ביישום האסטרטגיה העסקית שלנו, במטרה לאפשר לנו להציע ללקוחותינו פתרונות מלאים בתחום ניטור הרשתות. אנו מאמינים כי רכישה זו תמקם את ECtel כבעלת פתרונות בתחום של מניעת הונאות ובקרת איכות (QoS) גם ברשתות IP ו-NGN, כמו גם תקצר את זמן השקת המוצרים החדשים שלנו".

רכישת החברה בעיתוי הנוכחי נועדה, כך אפשר לשער, להקדים משקיעים אחרים שלטשו עיניים אל עבר Neteye. בראיון ל"גלובס" הודה מנכ"ל החברה, בני בלין, כי ההתעניינות בחברה גוברת בעקבות החשיפה של החברה בעולם כספקית היחידה לפתרונות מונעי הונאה ברשתות תקשורת של הדור הבא. בעבר, דובר על כך שבריטיש טלקום מועמדת להיות המשקיעה האסטרטגית בחברה, כחלק ממדיניותה המוצהרת של טלרד להכניס משקיעים לחברות הסטרט-אפ שלה. מועמדת נוספת שהוזכרה היתה חברת הבילינג אמדוקס, שיש לה כיום שיתוף פעולה עם החברה.

בנושא זה אמר בלין כי: "הצהרנו כבר לפני שנה על כך שיש כוונה להכניס משקיע אסטרטגי בנט-איי, כמו בסטרט-אפים אחרים מבית טלרד". היום אומר בלין כי: "אנו מאמינים שרכישה זו, והסינרגיה בין הטכנולוגיה של NetEye לבין הפתרונות של ECtel תאפשר ל-Ectel להציע פתרונות מלאים בתחום מניעת ההונאות וה-QoS לרשתות ה-IP וה-NGN".

הצמיחה שהציגה אי.סי.טל ברבעון השני של השנה אמנם קטנה בהשוואה לרבעון הקודם, הכנסות של 19.3 מיליון דולר ורווח של 21 סנט למניה (3.1 מיליון דולר), לעומת הכנסות של 18.2 מיליון דולר ורווח של 21 סנט למניה (3 מיליון דולר) ברבעון הקודם. אולם, בהתחשב בחולשת השוק, הציגה החברה צמיחה נאה ביותר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, (ההכנסות לעומת הרבעון המקביל צמחו ב-36% והרווח ב-53%).

יכולתה של החברה להציג צמיחה כזאת, מקורה בעובדה שענף ספקי התקשורת, שעבר תמורות רבות בשנים האחרונות, חייב את ספקי התקשורת לקצץ בעלויות, להבטיח את רמת התקשורת, למנוע הונאות ה"חותכות" כ-4%-2% מרווחיהן וכן להיערך לשיטות חיוב מתוחכמות יותר. שווקים אלה (שבהם פועלת החברה), הם בעלי שיעורי צמיחה מרשימים, (מעל 30%). לכן, מוצרי אי.סי.טל זוכים להתעניינות רבה ולביקוש מרשים למדי. בשנת 2000, למשל, נחתמו חוזים עם מספר חברות טלקום גדולות בעולם, וצפוי כי חשיפתה של החברה כעת רק תגבר.

בבנק ההשקעות סלומון סמית' ברני הדגישו באחרונה כי יכולת החברה להביא תוצאות טובות, למרות העגמומיות והתוצאות הגרועות שמציגות חברות הטלקום, מוכיחה כי אי.סי.טל מעניקה לחברות אלה מוצרים הכרחיים מבחינתן, המאופיינים בראש ובראשונה בהחזר מהיר על ההשקעה (ROI). מוצר מניעת ההונאות של אי.סי.טל מהווה, כאמור, את מנוע המכירות החזק ביותר של החברה ומצליח להחזיר את ההשקעה בו תוך 6 חודשים בלבד.

בסלומון צופים כי החברה תרשום השנה הכנסות של 80.3 מיליון דולר ורווח של 86 סנט למניה. בשנת 2002, צופים בסלומון, תציג החברה הכנסות של 100 מיליון דולר מלווים ברווח עגול של דולר למניה. הם ציינו כי החברה נסחרת כיום בדיסקאונט עמוק יחסית למתחרותיה, הנסחרות במכפילי רווח הכפולים מאלה של החברה. מחיר היעד נקבע ל-30 דולר מלווים בהמלצת "קנייה בסיכון גבוה", לעומת מחיר של 13 דולר בלבד היום בשוק.