הדורון של שרון

אדוני ראש הממשלה, אתה ואנחנו יודעים, שאתה לא צריך יועץ לענייני חקלאות, אבל כשזה על חשבוננו, מה איכפת לך?

אני רוצה להבין למה אנחנו, משלמי המיסים במדינה, צריכים לפרנס את דורון שמואלי?

מי זה שמואלי, אתם שואלים?

בדיוק, מי זה שמואלי. שרון מינה את שמואלי בימים אלה ליועצו לענייני חקלאות. מה פתאום צריך עכשיו ראש הממשלה יועץ לענייני חקלאות?

דורון שמואלי התחיל את הקריירה כעסקן אצל רפאל איתן, שמינה אותו ליועצו כאשר היה שר החקלאות. מ"צומת" של איתן עבר שמואלי אל הליכוד, שם העניק לו נתניהו את תפקיד מנהל עמותת חגיגות היובל של המדינה. פה ושם, עשה שמואלי תפקידים נוספים, בהם לא גילה שמואלי הצטיינות.

בין לבין, כאשר הימין לא היה בשלטון, ולא היה מי שידאג לשמואלי, הוא נאלץ לנסות את מזלו בסקטור הפרטי. נראה, ששם לא מצא את מקומו, למרבית צערה של הקופה הציבורית. אבל להבדיל מאחרים שדרכם לא צלחה, לשמואלי יש תמיד מי שדואג לו. איך שהוא, הוא תמיד מצליח לעשות מעצמו נכס מפלגתי, ולשכנע ששווה להשקיע בו. בעת הזאת, רואים בו "איש נתניהו", מה שעושה אותו, כמובן, אטרקטיבי לאנשי שרון.

הג'וב הזה, של יועץ, שווה לשכה, מזכירות, ראש לשכה, מכונית, נהג. מיליונים. ומה אומרים על כך בלשכת ראש הממשלה: "כמו שיש יועץ ראש הממשלה לענייני התיישבות, תקשורת וכלכלה, כך גם יש יועץ לענייני חקלאות".

אז רגע אחד. אם כך, אז חסרים לראש הממשלה עוד המון יועצים: לתעשייה ומסחר, לעבודה ורווחה, לבטחון פנים, לעלייה וקליטה, לדתות, לפנים, לתכנון איזורי, לאיכות הסביבה, וכמובן יועץ למשרדים בלי תיקים.